باشگاه فرهنگی؛

روایتی سینمایی از سال‌های دهه ۳۰ تا ۶۰/ نمایشی که یاد داوود رشیدی را زنده نگه می‌دارد

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

روایتی متفاوت از سال‌های دهه ۳۰ تا ۶۰/ نمایشی که یاد داوود رشیدی را زنده نگه داشته است/هنوز تلویزیون نداردبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «کمدی انسانی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدهادی کریمی است. «کمدی انسانی» یک کمدی-تراژدی است که ماجرایی را از دهه ۳۰ تا دهه ۶۰ روایت می‌کند و داستان فراز و فرودهای شخصیت‌هایی است که مجبور هستند شبیه مردمان پیرامونشان شوند. 

علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فرد، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی و بهاره کیان‌افشار با حضور نیکی کریمی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

نویسنده: محمدهادی کریمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، صداگذار: علیرضا علویان، طراح گریم: شهرام خلج، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، مدیر تولید و مجری طرح: محمدباقر طسوجی، جانشین تولید، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمید غفاریان، عکس: حبیب مجیدی

تئاتر آخر هفته

نمایش «هنر» نوشته یاسمینا رضا و ترجمه و کارگردانی وحید رهبانی با انصراف از اجرا در سالن شهرزاد به تماشاخانه پالیز می رود. محمد علی محمدی تهیه کننده این اثر نمایشی است و بازیگرانی چون امید روحانی، داریوش فرهنگ و محسن حسینی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این نمایش سال ها پیش با بازی سعید پورصمیمی، فرهاد آئیش و داوود رشیدی به صورت تله تئاتر اجرا شده است و در اولین اجرای مجدد آن در سال جاری با یاد مرحوم داوود رشیدی «هنر» به روی صحنه رفت.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به رضا رزم طراح، علی‌رضا گودرزی دستیار اول کارگردان، پیمان منفرد و امیر شاکری دستیاران دوم کارگردان، آماندا موسوی منشی صحنه، علی‌رضا دربانی طراح گرافیک، مهدی شاه‌حسینی عکاس، ستاره انتظار دستیار تولید و ... اشاره کرد.

گالری آخر هفته

نمایشگاه نقاشی‌خط های مهناز مرادی با نام « رازها و نگاره ها» در فرهنگسرای فردوس گشایش یافته و تا 3 بهمن ماه میزبان علاقه مندان به هنر نقاشی خط است.

بر اساس این گزارش، آثار نمایشگاه «رازها و نگاره ها» با تکنیک ترکیب مواد و در قطع مربع و در اندازه 30*30 خلق شده اند.

گفتنی است؛ نمایشگاه «رازها و نگاره ها» تا 3 بهمن ماه در گالری شماره 2 فرهنگسرای فردوس برقرار و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان، جمعه 29 دی‌ماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با هنرمندی بابک حمیدیان و الناز شاکردوست خواهید دید: رضا با موتور مسافركشی می‌كند. او در نگاه اهالی، شیرین‌عقل است! لیكن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت كامل ذهنی است. در نزدیكی محل زندگی رضا، روستای كوچكی است كه بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است. اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتورهای مسافركش و از راه جنگلی عبور كنند. در همین ایام؛ لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر كند...

 

انتهای پیام/

 

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای آخر هفته

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.