انجام رایگان آزمایش DAN اسب ترکمن در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انجام رایگان آزمایشDAN و صدور شناسنامه اسب ترکمن در سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انجام آزمایش DAN، هزینه نمونه گیری و صدور شناسنامه اسب اصیل ترکمن در استان برای نخستین بار در سطح کشور به صورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: انجام هزینه های نمونه گیری و صدور شناسنامه برای حدود ٢۰۰ سر اسب اصیل ترکمن با یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه برخی از صاحبان اسب ها برای کسب جایزه در مسابقات کورس اسب دوانی اقدام به اختلاط ژنتیک اسب ها می کنند، گفت: با انجام آزمایشات ژنتیک کورس اسبدوانی اسب دو خون و اسب اصیل ترکمن از یک دیگر جدا می شود و دیگر چنین مواردی را نخواهیم داشت.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی استان و هیأت سوارکاری، مردم مطلع هستند که اسب دو خون در آینده هیچ جایگاهی در پرورش دام اصیل نخواهد داشت.

یوسفی گفت: فعالیت های پایه ای ژنتیکی را سازمان جهاد کشاورزی و هیأت سوارکاری در استان به مدت سه سال است که انجام می دهند و این موضوع منتفی شده است.

وی افزود: در خراسان شمالی سه هزار رأس اسب وجود دارد که یک هزار رأس آن اسب اصیل ترکمن است که از میان این تعداد اسب اصیل ترکمن جایگاه منحصربه فردی در کشور و استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: صنعت اسب ترکمن می تواند سبب افزایش درآمد روستاییان در نقاط محروم استان باشد.

انتهای پیام/آ

پیش بینی اعتبار برای صدور اسب اصیل ترکمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.