سجادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا در ظاهر می‌خواهد برجام را تغییر دهد/ مذاکره مجددی در کار نیست

سخنگوی جبهه پیروان گفت: آمریکا در ظاهر می‌خواهد برجام را تغییر دهد چرا که اهداف خاصی را پیگیری می‌کند.

آمریکا در ظاهر می‌خواهد برجام را تغییر دهد/ مذاکره مجددی در کار نیستسید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه‌ سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینه چرا آمریکا به دنبال تغییر در برجام است اظهار کرد: آمریکا در ظاهر می‌خواهد برجام را تغییر دهد چرا که اهداف خاصی را پیگیری می‌کند و می‌خواهد ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: ایالات متحده تصور می‌کند که اگر به تحریم‌های علیه ایران بیفزاید می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار داده و آن را وادار به عقب نشینی کند اما این تلقی آمریکا کاملا اشتباه است.

سجادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل هسته‌ای ، دفاعی و موشکی خود استراتژی روشنی دارد و ترامپ می‌خواهد با افزایش فشار به واسطه ایجاد تغییر در برجام و تهدید به خروج از آن فعالیت‌های موشکی ایران را محدود کند اما باید بداند که دچار اشتباه استراتژیکی شده چرا که ایران درباره مسائل دفاعی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند و برجام و موضوع انرژی هسته‌ای ربطی به مسئله دفاعی کشور ندارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: آمریکا از برجام بهره‌ می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که بخواهد از آن خارج شود هر چند که اقدامات دولت آمریکا نقض برجام و دور زدن آن تلقی می‌شود اما کاری کرده که کشورهایی که متحد این کشور محسوب می‌شوند مواضع محکم‌تری علیه ایران اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد به واسطه ایجاد تغییر در برجام امتیازات اندکی که ایران در برجام به دست آورده را کمرنگ و حتی آن را از بین ببرد لذا می‌خواهد متن برجام را تغییر داده و با گنجاندن محدودیت‌های دفاعی ایران را تحت فشار شدید قرار دهد.

سجادی تاکید کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران با هدایت مقام معظم رهبری کاملا مشخص بوده و هیچ یک از مسئولان حق ندارند در رابطه با مسائل دفاعی در برابر آمریکا کوتاه آمده و پای میز مذاکره بنشیند لذا مذاکره مجددی در کار نیست که آمریکا بخواهد و یا بتواند برجام را دستخوش تغییر کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اذعان کرد: سرگئی لاوروف موضع محکم و تحسین برانگیزی در برابر مواضع آمریکا نسبت به ایران اتخاذ کرده اما به نظر می‌رسد که برخی کشورهای اروپایی تحت تاثیر حرف‌های ترامپ قرار گرفته و در موضعشان تغییر ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار