تردید در گزارش چکاپ پزشکی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا؛

نیوزویک: ترامپ با خطر حمله قلبی مواجه است

نیوزویک نوشت رئیس‌جمهور آمریکا به علت افزایش شدید وزن و کلسترول خون با خطر حمله قلبی مواجه است.

نیوزویک: ترامپ با خطر حمله قلبی مواجه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت: کاخ سفید بعد از چکاپ پزشکی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارشی درباره سلامتی وی منتشر کرد. اعداد و ارقامی در این گزارش وجود دارد که بیانگر حقایقی است غیرقابل انکار. در بیانیه کاخ سفید آمده ترامپ کاملا سالم است. اما نتایج برخی بررسی های پزشکی روی ترامپ بیانگر مشکلاتی درباره سلامت وی است که نسبت به روسای جمهور قبل از وی بی سابقه بوده است. بطور خاص افزایش سریع وزن وی و همچنین افزایش فزاینده میزان کلسترول خون وی ممکن است او را با خطر حمله قلبی مواجه کند.

چکاپ پزشکی دونالد ترامپ توسط یک پزشک ارتش به نام «رونی جکسون» در مرکز درمانی ملی ارتش موسوم به والتر رید انجام شد. این پزشک ارتش آمریکا پیش از این هم چکاپ پزشکی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را در سال دو هزار و شانزده انجام داده بود.

سلامت قلب یکی از مهم ترین مسائل برای مردی در سن ترامپ است. وی اکنون هفتاد و یک ساله است.

دکتر الیزابت راث از پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست گفت تعیین میزان سلامتی دونالد ترامپ و بویژه سلامت قلب وی به چندین عامل وابسته است. وزن و کلسترول خون دو عامل مهم در سلامت قلب است. شاخص عمومی بدن ترامپ که بر اساس میزان وزن و قد وی تعیین شده است حدود بیست و نه ممیز نه دهم درصد است که نشان می دهد ترامپ از افزایش وزن برخوردار است. وی از سال گذشته سه پوند افزایش وزن داشته است. این شاخص نشان می دهد که ترامپ در نمودار میان افراد چاق و چاق مفرط قرار دارد. کلسترول کلی خون ترامپ هم از صد و شصت و نه در سال گذشته به حدود دویست و بیست و سه رسیده است. میزان کلسترول بد خون ترامپ هم از نود و چهار به صد و چهل و سه افزایش یافته است. بر اساس نظر موسسه ملی سلامت آمریکا این آمار و ارقام درباره میزان کلسترول برای هر فردی بالاست.

کالج قلب آمریکا و موسسه قلب این کشور اعلام کرده اند که این ارقام نشان می دهد ترامپ به شدت با خطر حمله قلبی یا بیماری های قلبی مواجه است. احتمال مبتلا شدن ترامپ به بیماری های قلبی حدود شانزده درصد است و این بدان معناست که هر فردی با این میزان کلسترول و افزایش وزن در ده سال آینده با خطر حمله قلبی مواجه است. سال گذشته احتمال مبتلا شدن ترامپ به خطر یا بیماری قلبی سیزده ممیز نه دهم درصد بود. احتمال مبتلا شدن اوباما در سال دو هزار و شانزده به بیماری های قلبی حدود پنج ممیز سه دهم درصد بود.

در پایان این گزارش آمده است عجیب نیست که ترامپ برای کاهش خطر بیماری های قلبی از آسپرین و استاتین استفاده بکند. استفاده از داروی استاتین میزان ابتلای فرد را به بیماری های قلبی حدود سی تا چهل درصد کاهش می دهد. ابتلا به سرطان پروستات هم یکی دیگر از خطراتی است که ترامپ را تهدید می کند. ترامپ در گذشته داروهای کاهش خطر سرطان پروستات استفاده کرده است. در عین حال در چکاپ پزشکی ترامپ درباره احتمال ابتلای وی به افسردگی و انزوای اجتماعی هیچ بررسی انجام نشده است.

 

انتهای پیام/

احتمال مبتلا شدن ترامپ به بیماری های قلبی و عروقی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۴۴ ۱۴ دی ۱۳۹۸
ترامپ حرام زاده حالا دستور صادر میکنی که حاج قاسم مارو شهید کنن منم همین الان از خدا خواستم که بهت ایست قلبی بده انشاالله همین الان میری به جهنم لعنت خدا به تو و کسانی که از تو حمایت میکنن
آخرین اخبار