توصیه رئیس پلیس راه ایلام به رانندگان

رئیس پلیس راه ایلام گفت: علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند.

توصیه رئیس پلیس راه ایلام به رانندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; رئیس پلیس راه ایلام اظهار کرد: با توجه به بارش برف و باران در فصل زمستان و لغزنده بودن جاده ها ، رانندگان توصیه های پلیسی را جدی بگیرند.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار کرد: هنگام سر خوردن عقب خودرو به هيچ عنوان ترمز نكرده و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانيد و پا را از روی پدال گاز برداريد و تا وقتی که خودرو به حالت مستقيم در نيامده از دنده سنگين تر استفاده نکنيد.

ضربه زدن به ترمز در روی يخ، چرخ ها را قفل می کند و باعث لغزش و سرخوردن بيشتر می شود.

با شروع بارش باران، اصطکاک خودرو با جاده کاهش و احتمال سر خوردن خودرو افزايش مي يابد بنابراين ضروريست که از سرعت خود بکاهيد.

هنگام رانندگی در هوای مه آلود به سالم بودن چراغ عقب وسيله نقليه جلويي اعتماد کامل نداشته باشيد و ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز و يا فشار آن به طور ناگهانی از جمله عوامل حادثه ساز در فصل بارندگی می باشد.

در سفرهاي زمستانی به همراه داشتن زنجير چرخ و آشنايي با باز و بستن آن ضروری است و حتماً قبل ازحرکت از سالم بودن برف پاکن ها و گرم کن شيشه و بخاری اتومبيل اطمينان حاصل کنيد.

گفتنی است همزمان با اجراي طرح انتظامی – ترافيكی در فصل زمستان پليس راه با خودروهای فاقد زنجير چرخ ، لاستيك يخ شكن برخورد بدون اغماض داشته و از ادامه حركت آن جلوگيری خواهد كرد.

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت: تمامي شركت های باری و مسافربری نيز موظفند خودروهايشان را در طول طرح زمستانی به زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن مجهز كنند.

انتهای پیام/ع

توصیه های پلیس راه به رانندگان در جاده های لغزنده 

برچسب ها: جاده ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.