انتقاد نخست وزیر ترکیه از اقدامات آمریکا در سوریه

نخست وزیر ترکیه در سخنانی گفت متاسفانه اقداماتی که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد با اصول اتحاد و هم پیمانی مغایر و اشتباه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تی آر تی ترکیه، بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در نشست روسای دستگاه‌های امنیتی در آنکارا تاکید کرد، ترکیه به هیچ وجه اجازه ایجاد گذرگاه تروریستی را در کنار مرزهایش نخواهد داد و تدابیر لازم را برای مقابله با چنین مسئله‌ای به سرعت اتخاذ خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه ترکیه و آمریکا به عنوان اعضای ناتو متحد یکدیگر به شمار می‌روند، گفت: متاسفانه اقداماتی که آمریکا در سوریه انجام می‌دهد با اصول اتحاد و هم پیمانی مغایر و اشتباه است.

نخست وزیر ترکیه گفت: آمریکا باید به ابهام در مواضع خود در قبال آینده منطقه پایان دهد و موضعی در جهت برقراری صلح در منطقه اتخاذ و رفتارهایش را در جهت بهبود روابط با ترکیه تغییر دهد.

او گفت: در سه روز اخیر بار‌ها از مقامات آمریکایی اظهاراتی (درباره ایجاد نیروی امنیت مرزی در شمال سوریه) شنیده شد که همگی دیگری را تکذیب می‌کردند.  

ییلدیریم همچنین خاظر نشان کرد این مسئله نشانه آشفتگی اذهان آنان است، اما تصمیم ترکیه کاملا آشکار و واضح است.  ما در مرزهایمان اجازه ایجاد گذرگاه تروریستی را نخواهیم داد و تدابیر لازم را بدون سهل انگاری به سرعت اتخاذ خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

ییلدریم اقدامات آمریکا در سوریه را اشتباه خواند

برچسب ها: آمریکا ، تروریسم ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار