رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: نظارت بر عدسی و قاب همه نوع عینک به وزارت بهداشت و درمان سپرده شود تا راه برای فعالیت سودجویان این بازار بسته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در حاشیه هفتمین کنگره ملی اپتومتری در شیراز از لابی برخی سودجویان بازار عینک آفتابی پرده برداشت.

وی تصریح کرد: در کارخانه‌های تولید عدسی از هر ۱۰ عدسی تولید شده حدود نیمی از آن تائید نمی‌شود و برخی با قیمت ارزان این عدسی‌های دارای مشکل و پس زده شده را خریداری و از طریق مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌کنند و با قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه می‌کنند.

علی میرزاجانی همچنین از دخالت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارائه مجوز به واحد‌های صنفی برای تعمیر یا فروش عینک آفتابی گلایه کرد و ادامه داد: برخی از این واحد‌های صنفی علاوه بر فروش عینک آفتابی، عمدتا عینک طبی غیر استاندارد هم عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه نظارت بر عدسی و قاب همه نوع عینک به وزارت بهداشت و درمان سپرده شود، اضافه کرد: سود فروش و عرضه آن هم کنترل شود تا راه برای فعالیت سودجویان این بازار بسته شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در حاشیه هفتمین کنگره ملی اپتومتری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.