بن کاردین گفت رئیس‌جمهور آمریکا فاقد اختیارات لازم برای حفظ نیرو‌های نظامی این کشور در سوریه پس از شکست داعش است.

سناتور آمریکایی: ترامپ فاقد اختیارات لازم برای حفظ نیرو‌های نظامی آمریکا در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن کاردین، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: «دولت ترامپ فاقد اختیارات لازم برای حفظ نیروهای آمریکایی در سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش است. وزارتخانه های خارجه و دفاع باید فورا در این مورد با کمیته روابط خارجی سنا که در زمینه به کارگیری نیروی نظامی دارای صلاحیت است، مشورت کنند».

کاردین گفت متاسف است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، بدون هرگونه مشورت با کنگره در یک سخنرانی عمومی از تغییرات عمده در سیاست آمریکا در سوریه خبر می دهد. وی اضافه کرد «سخنرانی تیلرسون در موسسه هوور (Hoover ) ادامه رویکرد غیرمسئولانه و غیرمحتاطانه وزارت خارجه در بکارگیری نیروی نظامی است».

کاردین گفت حفظ نیروهای آمریکایی در سوریه پس از شکست گروه وهابی-صهیونیستی داعش در نشست هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنا با موضوع سیاست آمریکا در سوریه با حضور دیوید ساترفیلد، دستیار اجرایی وزیر امور خارجه، مطرح نشد.

بیانیه کاردین پس از آن منتشر شد که تیلرسون اوایل روز پنجشنبه گفت آمریکا حضور نظامی خود را در سوریه با تمرکز بر ایجاد ثبات و تلاش برای یافتن راه حل سیاسی بحران و نه بر ملت سازی حفظ خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

واکنش سناتور آمریکایی به اظهارات تیلرسون درباره حفظ نظامیان آمریکایی در سوریه پس از شکست داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار