مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به ظرفیت بالای مغزی نوآموزان گفت: خواندن و نوشتن در پیش‌دبستانی جایی ندارد.

خواندن و نوشتن در آموزش‌های دوره پیش دبستانی جایی نداردرخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانیدر گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد محتوای آموزشی این دوره اظهار کرد: به هیچ عنوان خواندن و نوشتن جز محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: راهنمای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دوره پیش‌دبستانی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده است و جز مترقی‌ترین راهنما‌های آموزشی محسوب می‌شود که باید محور برنامه در مراکز پیش دبستانی باشد.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: متاسفانه آنچه در مراکز پیش دبستانی انجام می‌شود کمتر با این محتوای آموزشی هماهنگی دارد در حالی که باید در پیش دبستانی فضایی حاکم باشد تا نوآموز فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کند.

فضلی با اشاره به اینکه نوآموزان دوره پیش دبستانی ظرفیت بالایی مغزی دارند، بیان کرد: این ظرفیت فرصت مناسبی برای پرورش نوآموزان محسوب می‌شود و صرفا نباید به خواندن و نوشتن محدود شود.

هر نوآموز حداکثر ۱۵ دقیقه می‌نشیند

وی تصریح کرد: اجرای راهنمای آموزش دوره پیش دبستانی علاوه بر آنکه نوع آموزش صحیح در این دوره را نشان می‌دهد موجب شده تا هرکسی به خود اجازه ندهد در این حیطه وارد کار شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی یادآور شد: البته بخشی از این نوع آموزش‌ها به فرهنگ و خواسته والدین هم بر می‌گردد که صرفا آموزش صحیح را مبتنی بر خواندن و نوشتن می‌دانند در صورتی که هر نوآموز حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توان نشستن برای آموزش دارد و باید با روش‌های خلاقانه به پرورش استعداد‌های نوآموزان پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۱:۵۶ ۲۹ دی ۱۳۹۶
پس خبر نداری در پیش دبستانی ها غلاوه بر خواندن و نوشتن زبان انگلیسی هم یاد میدن