امام جمعه خوی؛

راهپیمایی میلیونی اربعین ۵۷ طومار رژیم شاهنشاهی را پیچید

امام جمعه خوی گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین ۵۷ طومار رژیم شاهنشاهی را پیچید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته ،با اشاره به 29 دی ماه سالروز راهپیمایی تاریخی مردم ایران علیه دولت بختیار به مناسبت روز اربعین حسینی در سال 57 اظهار داشت: بندهای قطعنامه میلیونی مردم در تهران و سایر شهرستانهای کشور عبارت از خلع شاه از مقام سلطنتی و غاصب دانستن او،خواهان برقراری حکومت اسلامی در ایران،تشکیل شورای انقلاب از سوی امام ،غیرقانونی معرفی کردن دولت بختیار و درخواست از وکلای غیرقانونی جهت اجتناب از رفتن به مجلس بود.
خطیب جمعه  خوی با اشاره به 2 بهمن سالروز تحریم رفراندوم رژیم شاه از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پی اعلام لوایح شش گانه شاه اظهار داشت: آمریکا و شاه به دنبال شکست در موضوع انجمنهای ایالتی و ولایتی از روحانیت ،تحت فشار آمریکا لوایح ششگانه را مطرح ساخت.
وي درهمين راستا ادامه داد:رهبر کبیر انقلاب در پاسخ درخواست جمعی از متدینین تهران موضوعات ازجمله در قوانین ایران رفراندوم پیش بینی نشده است ، شخص صلاحیت دار برای اجرای رفراندوم معلوم نیست ، رأی دهندگان نمی دانند به چه رأی می دهند، محیط آزاد برای رأی دادن وجود ندارد را تحت عنوان اشکالات اساسی قانونی لوایح مطرح فرمودند.


مدیریت و پرستاری از بازماندگان شهدا به عهده حضرت زینب بود


خطیب  جمعه خوی با تبریک 5 جمادی الاولی سالروز ولادت قهرمان کربلا حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زینـب روز 5 جمـادی الاول در مـدینه متولد شد و رحلت ایشان 15 رجب سال 62 هجری قمری  می باشد.
وی ادامه داد: آن بزرگوار در طول عمر 57 ساله خود حوادث و اتفاقات زیادی را شاهد بود و بخشی از آنها را خود مدیریت کرد و بقدری از خود ایثار و خودگذشتگی نشان داد که نام مبارکش جاودانی شد و از نظر نقش آفرینی در حماسه عاشورا به حدی رسید که شریکة الحسین(ع) نام گرفت.
حجت الاسلام شکوری گفت:از جمله ویژگی های برجسته و درس آموز آن بزرگوار ولایتمداری، شهامت و ایثار در راه حق، مدیریت در شرایط بحرانی ، صبر و پایداری، مبارزه با ستمگران زمان، پرستاری در شرایط فوق العاده ، وفاداری و شهامت و ایراد خطبه های افشاگرانه بودند .
خطیب جمعه  خوی با اشاره به روز پرستار و تبریک آن به همه پرستاران اظهار داشت: در روایات اهل بیت(ع) فضایل بسیاری برای پرستاران از قبیل پاک شدن از گناهان ،استفاده از میوه های بهشتی و محشور شدن با حضرت ابراهیم خلیل در روز قیامت ذکر شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: با فضیلت ترین پرستاران جامعه ما، خانواده ها و پرستاران جانبازان دفاع مقدس هستند که سالیان متمادی است که این عمل ارزشمند و خالصانه را انجام داده و بر آن افتخار می کنند.
نباید اختلافات جهان اسلام زمینه ساز حاشیه امن برای اسرائیل گردد
امام جمعه خوی دربخشي از خطبه ها با اشاره به دیدار روز سه شنبه ولی امر مسلمین با میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت: مواضع مقام معظم رهبری در این سخنرانی بسیار مهم و راه گشا هستند به ویژه این جملات که فرمودند نباید اختلافات جهان اسلام زمینه ساز حاشیه امن برای اسرائیل گردد.
وي همچنین در زمینه اسرائیل فرمودند در قضیه فلسطین سه حادثه اشغال سرزمین ،تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم و قتل عام و جنایت عظیم بشری اتفاق افتاده است این ستم در تاریخ نظیر ندارد.
امام جمعه خوی  با اشاره به ضعف های آمریکا و رژیم صهیونیستی فرمودند غلط زیادی آمریکا در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید و صهیونیست ها روزی شعار از نیل تا فرات می دادند اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شدند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: نمازجمعه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.