بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه مارس با 27 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 69 دلار و چهار سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک نیز قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت(دابلیو.تی.آی) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار دادهای آتی نفت ایفا می کند برای تحویل در ماه فوریه با 24 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 63 دلار و 71 سنت رسید.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش این ماه خود پیش بینی کرده است که تولید نفت آمریکا امسال با یک میلیون و 350 هزار بشکه افزایش به رقم بی سابقه 10 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. بدین ترتیب میزان تولید نفت آمریکا از عربستان سعودی پیشی می‌گیرد و دوشادوش روسیه قرار خواهد گرفت. البته این پیشی گرفتن ها به شرطی است که روسیه و عربستان سعودی روند محدود سازی تولید خود در چارچوب توافقنامه سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) را ادامه دهند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) به همراه 10 کشور غیر عضو از جمله روسیه از اواخر سال 2016 تاکنون در چارچوب توافقنامه ای با هدف برقراری توازن درعرضه و تقاضا برای نفت در بازار جهانی و در نتیجه تثبیت قیمت ها متعهد شده اند که صادرات نفت خود را محدود کنند. همین کشورها متعهد شده اند که اجرای این توافقنامه را تا پایان سال 2018 ادامه دهند.

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار