وجود 47 هزار بازنشسته در سطح استان اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از وجود 47 هزار بازنشسته در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون 47 هزار بازنشسته در سطح استان اردبیل وجود دارد، افزود: این تعداد بازنشسته طبق آمارگیری صندوق بازنشستگان مستمری استان اردبیل ثبت شده است که این تعداد نیازمند به ارائه برخی از خدمات رفاهی و اجتماعی با سطح بالا هستند که امید می‌رود تا با راه‌اندازی خانه امید بتوان گامی موثر در راستای ساماندهی و در نهایت ارائه بسیاری از خدمات به این قشر برداشت.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه سالمندان قریب به نیمی از جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شوند نیاز است تا سطح خدمات اجتماعی و رفاهی ارائه شده به این قشر به طریقی ارتقا یابد که در این زمینه مصوب شده تا با هزینه‌کرد حدود 30 میلیارد ریال اعتبار خانه امید در این استان احداث و راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پیگیری طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از ضرورت ها دانست و گفت: به جهت پیگیریهای مستمر از سوی برخی بازنشستگان استان طرح همسان‌سازی حقوق این قشر در حال انجام و پیگیری مجدانه است.

کریمی بیان کرد: همکاری نهادهای مربوطه در راستای برطرف‌سازی و ارضای نیازهای بازنشستگان و قشر سالمندان در سطح استان اردبیل یک نیاز اساسی است که در این زمینه ما نیز رایزنی‌های لازم را بین نهادهای توانمند استان به منظور ارائه هر خدماتی انجام می‌دهیم تا بتوانیم گامی موثر در این راستا برداریم.

وی احداث درمانگاه تامین اجتماعی را یکی از مطالبات مهم و بحق اهالی شهرستان نمین دانست و تصریح کرد: در همین رابطه سازمان تامین اجتمایی استان کم‌کاری محرز داشته است که نیاز بوده تا با هوش‌زد به این سازمان بتوانیم نهایت همکاری و اقدامات این نهاد را برای راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان نمین جلب کنیم.

قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه هم‌اکنون  2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی به استان اردبیل اختصاص یافته است، گفت: در حال‌حاضر بیش از 50 درصد این تسهیلات اختصاص یافته که سود آن در مناطق روستایی 6 درصد و در مناطق شهری 11 درصد می‌باشد که جذب این اعتبارات در راستای ایجاد اشتغال می‌تواند برای توسعه و اقتصاد منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت واقع شود.

وی عنوان کرد: روند راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 استان اردبیل و نزدیک به شهرستان نمین و همچنین در داخل این شهرستان بسیار خوب بوده که تا به اکنون بیش از 2 هزار نفر از جوانان و بیکاران این منطقه جذب همین واحدهای تولیدی و صنعتی تازه احداثی منطقه شدند.

انتهای پیام/ح

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.