اختصاص ۱۱۸ میلیون تومان برای مناسب سازی مسکن و خودروی معلولان

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال برای مناسب سازی مسکن و خودروی معلولان بیش از ۱۱۸ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که تا کنون یک سوم آن جذب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان افزود: از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان برای مناسب سازی منازل ۱۰۰ مددجو اختصاص یافته است.

به گفته وارثی، برای انجام این برنامه با یک شرکت معتبر قراردادی امضا شده است.

وی، توزیع حدود ۴۰۰ داروی اشک مصنوعی درمیان سالمندان ومعلولان مقیم در مراکز شبانه روزی را از دیگر خدمات حوزه توانبخشی بیان کرد.

وارثی گفت : استان قزوین دارای ۱۶ مرکز روزانه وحرفه آموزی است.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت دو کارگاه در حوزه توانبخشی افزود : کارگاه تیپ دو یک واحد تولیدی است که در صورت به کارگیری کارگیری معلولان از تسهیلات ۱ تا ۸ میلیون تومان بهره مند می‌شود.

به گفته وارثی، در این زمینه با شرکت لعاب تهران نوین درشهرک صنعتی لیا برای به کارگیری معلولان باحقوق قانون کار به مدت ۵ سال تفاهم نامه منعقد شده است.

وی اضافه کرد: در کارگاه دوم مددجویان بالای ۱۴ سال و در سن اشتغال حرفه‌های گوناگون رامتناسب با توانایی‌های خود آموزش می‌بینند و به ازای هر نفر ۳۹۲ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: همچنین در این زمینه قرار است با مرکز مهرافروز برای دوره‌های آماده سازی شغلی معلولان (مهارت‌های زندگی، ارتباط موثرومهارت‌های کسب کار) قرار داد امضا شود.

انتهای پیام/

مناسب سازی مسکن و خودروی معلولان استان قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.