فعالیت ۱۶ شعبه صندوق رفاه دانش آموزی دراستان کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از فعالیت ۱۶ شعبه صندوق رفاه دانش آموزی در سطح استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی  مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ۱۶ شعبه صندوق رفاه دانش آموزی در سطح استان فعالیت دارند، گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۰ هزار و ۹۵۰ دانش آموز تحت پوشش صندوق رفاه دانش آموزی و کمک به دانش آموزان نیازمند قرار دارند .

وی تعداد دانش آموزان نیازمند تحت پوشش صندوق در سال تحصیلی گذشته را نیز ۶۰ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: منابع مالی این صندوق از محل کمک های داوطلبانه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان و خیرین استان تامین و به صورت نقدی و غیرنقدی در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد .

قربانی ضمن ارایه گزارشی از میزان کمک های صورت گرفته در سطح استان در طی دو سال گذشته، گفت: در مجموع مبلغ ۲۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی ۹۶-۹۵ و ۹۷-۹۶ کمک نقدی و غیرنقدی شده است .

وی اعلام کرد: از این مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال آن نقدی و ۱۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال آن نیز به صورت غیرنقدی به دانش آموزان نیازمند کمک شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: صندوق رفاه دانش آموزی از سال 84 به طور رسمی در استان فعالیت خود را آغاز کرده و دارای اساسنامه، هیات امنا و هیات مدیره، مدیر عامل و بازرس است؛ منابع مالی آن نیز از محل مبالغ اهدایی و داوطلبانه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان و خیرین استان است که به حساب صندوق واریز می شود و توسط هیات مدیره و زیر نظر هیات امنا صرف کمک‌های درمانی، تحصیلی، پوشاک و مایحتاج ضروری دانش آموزان نیازمند می‌شود .

انتهای پیام/م

کمک های ۲۶ میلیارد ریالی به دانش آموزان نیازمنداستان کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.