معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح کرد:

هجمه های فرهنگی نشان از خدشه در باورهاست

کلانتری گفت: اگر هجمه های فکری و فرهنگی را کالبد شکافی کنیم نیمی از آن به مسائل فکری یعنی خدشه در باورها و اعتقادات باز می گردد.

هجمه های فرهنگی نشان از خدشه در باورهاستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام  ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه مسئولین هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: اگر هجمه های فکری و فرهنگی را کالبد شکافی کنیم نیمی از آن به مسائل فکری یعنی خدشه در باورها و اعتقادات باز می گردد.

وی افزود: باید با مسائل معرفتی از جمله تالیف کتاب، مقاله، برگزاری جلسات گفتگو، شبهات را بر طرف کنیم.

 کلانتری با اشاره به انقلاب فرهنگی سال 57 اظهار داشت: دروس معارف اسلامی در دانشگاهها در راستای برطرف شدن شبهات ایجاد شد، ولی اگر آن طور که باید استفاده بهینه نمی شود، ضعف از ماست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاسی به رهنمون های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید نقصی که در تاثیرگذاری به دلیل اجباری شدن وجود دارد را برطرف کنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که در دانشگاه با آن مواجه هستیم، اجباری شدن دروس معارف اسلامی است و این اجبار تاثیر خود را کم کرده است.

وی با تاکید بر دانش افزایی در دانشگاهها، گفت: در کنار دانش افزایی، برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور استادان و کرسی های آزاداندیشی با حضور دانشجویان با هدف مجادله، گفتگو و بحث و تبادل نظر باعث از بین رفتن شبهات می شود.

راه اندازی خانه فرهنگیان

کلانتری از راه اندازی پاتوق اندیشه و خانه فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: در سالهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران ما مراکز اندیشه ورزی مانند مسجد کرامت در جوار حرم رضوی و مسجد هدایت در تهران داشته ایم که توانست مورد توجه اقشاری از جامعه از قبیل دانشجویان و دانشگاهیان قرار بگیرد. در شرایط کنونی ما نیز با راه اندازی پاتوق اندیشه و خانه فرهیختگان و گردهم آوردن اصحاب خرد و معرفت می توانیم به نتایج درست و مثبتی در راستای رفع شبهات دانشجویان و استادان دست یابیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار