نظر نهایی مجمع تشخیص درباره استاندارد کالاهای و تجهیزات پزشکی

محسن رضایی طی نامه ای به وزیر بهداشت نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مورد " طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد" اعلام کرد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به وزیر بهداشت در مورد " طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد" توضیحاتی ارائه کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای قاضی زاده هاشمی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
باسلام
در پاسخ به نامه شماره 965 /100مورخ 14 آذر 96 و در توضیح مصوبه مورخ 4 آذر ماه 96 مجمع تشخیص مصلحت نطام پیرامون " طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد" بدینوسیله اشعار می دارد ایراد شورای محترم نگهبان، تنها در مورد تبصره4 ماده 3 بود که مجمع عینا نظر مجلس شورای اسلامی را پذیرفت و ابلاغ نمود. در تبصره 4 ماده 3 به صراحت ذکر شده است که خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی، مشمول حکم ماده 3نمی باشد. در قانون مذکور رای کالاها و تجهیزات پزشکی و عدم سوء استفاده از آنها چارچوب مشخصی به شرح ذیل تعیین شده است:

در تبصره 1 بند 1 ماه 7 آمده فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی و استاندارد آنها به موجب آئین نامه ی خواهد بود که با پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. لذا مصوبه مجمع" فقط در برگیرنده تجهیزات و کالاهای پزشکی است" ضمناً درخصوص موارد مندرج در نامه مذکور، نظیر مواد خوراکی، آشامیدنی و دارویی هیچ مورد اختلافی به مجمع منعکسنشده و براساس ماده 3 قانون تقویت و توسعه نظام اسناندارد، رعایت سیاست های کلی سلامت الزامی است.

محسن رضایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتهای پیام/

نامه محسن رضایی به قاضی زاده هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار