فرهنگی در نطق میان دستور:

دولت به وعده خود در حمایت از تبریز 2018 در بودجه 97 عمل نکرده است؟

نماینده تبریز گفت: از دولت گله‌مندیم چرا که به وعده خود در حمایت از تبریز 2018 با عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در بودجه 97 عمل نکرده است.

فرهنگی در نطق میان دستور:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در نطق میان‌دستور اظهار کرد: این روزها شاهد اعتراض‌های چندین میلیونی مردم آمریکا و ملت‌های مختلف جهان علیه سیاست‌های آقای ترامپ هستیم.

نماینده مردم تبریز افزود: آقای ترامپ که در اعتراض‌های محدود اخیر کشورمان پیام‌های مختلفی صادر می‌کرد، چه پاسخی به اعتراض‌های ملت خود دارد؟

وی  با اشاره به اینکه دولت و کنگره آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدیدی هستند که صراحتاً با کلیات برجام مخالفت دارد و محدود کردن محدودیت‌های هسته‌ای خلاف برجام است، تصریح کرد: نظارت ویژه ادعایی مغایر برجام است که نظارت‌ها را در محدوده چارچوب آژانس تعیین کرده است.

فرهنگی با تاکید بر اینکه موضوع دفاعی و موشکی ایران ارتباطی با برجام ندارد،گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند قانون جدیدی خلاف برجام تصویب کنند جامعه بین‌المللی نیز باید این حق را برای جمهوری اسلامی ایران قائل باشد که در تصمیمات قبلی خود تجدید نظر کند.

نماینده مردم تبریز درباره حوادث ماه گذشته در کشور اظهار کرد: نارضایتی‌های مختلفی در کشور وجود دارد و ضد انقلاب و مخالفان نظام نیز خواستند تا از اعتراضات مربوط به نارضایتی‌ها بهره‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه هوشیاری معترضان اصلی این اجازه را به آنها نداد و مانند همیشه مدیون ملت عزیزمان هستیم، ادامه داد: مسئولان در حوزه‌های مختلف توجه داشته باشند که مردم انتظار تحولات مثبت و مستمر دارند.

فرهنگی با اشاره به اینکه همگان بر واقعیت مشترک متمرکز شوند و پاسخ‌های مناسبی به افکار عمومی داده شود، تاکید کرد: قاطعیت در برخورد با مفاسد، توجه به مسائل معیشتی اقشار مختلف، توجه خاص به مسائل مربوط به اشتغال، حل مسائلی که در ارتباط با آموزش و پرورش وجود دارد، از جمله این انتظارات است.

نماینده مردم تبریز گفت: در بودجه سال 97 مطالب مهمی وجود دارد، هر آنچه مربوط به اعمال عدالت در پرداخت توسط کمیسیون تلفیق تصویب شده است، باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از هرگونه اعمال فشار بر مردم و اقشار مختلف اجتناب شود، افزود: هدفمندی یارانه‌ها قانون دارد و در قانون برنامه نیز اجازه تداوم آن داده شده است،

فرهنگی ادامه داد: چه ضرورتی دارد در قانون بودجه احکامی مغایر با قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب شود؟

وی با اشاره به اینکه از دولت گله‌مندیم چرا که به وعده خود در خصوص حمایت از تبریز 2018 با عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در بودجه سال 97 عمل نکرده است، افزود: چرا این فرصت که معلوم نیست چند دهه دیگر در شهری از شهرهای کشور رخ دهد، مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؟ 

نماینده مردم تبریز بیان کرد: در مورد ماشین سازی تبریز که از صنایع مهم کشور است انتظار داریم از سوی دولت تصمیم درست به نفع تولید و صنعت اتخاذ شود و این کارخانه مهم از وضعیتی که در آن گرفتار شده است، رهایی یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار