معرفت توحیدی برترین وسیله برای رستگاری انسان است

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خداشناسى اساس و پایه انسانیت است، گفت: معرفت توحیدی برترین وسیله برای رستگاری انسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین تاجی در سلسله سخنرانی های فرهنگی مذهبی قبل از نماز ظهر و عصر رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم(ع)، افزود: انسان از طریق معرفت توحیدی  وخداشناسی می تواند به دیندارى معقول و منطقى دست یابد.

 وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان دین با وارونه جلوه دادن ارزش های الهی به دنبال اهداف شوم خودشان هستند، گفت: دين اسلام یک مکتب کامل و جامع است که برنامه های رستگاری دنيا و آخرت بشر در آموزه های آن نهفته است.

حجت الاسلام تاجی با اشاره به اینکه شناخت خداوند یک تکلیف است، اما منظور، شناخت حقیقت ذات خدا نیست بلکه مراد، شناخت صفات او به اندازه طاقت بشری است، افزود: معرفت الهی موجب لذت بردن از عبادت و بندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه عمر انسان همانند قالب یخی است که به تدریج آب می‌شود، افزود: امروز ما در عصر آخرالزمان زندگی می‌کنیم لذا باید توجه داشته باشیم که بدون بهره گیری از الگو هایی همانند اهل بیت(ع) در منجلاب شبهات و انحرافات هلاک خواهیم شد.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: دوره آخرالزمان یک دوره بسیار سخت و دشوار است که اگر انسان در برابر شبهات و مشکلات این دوره بی دقتی کند ممکن است سرمایه اصلی خود که همان ایمان به خدا است را از دست بدهد.

 این کار شناس مسائل دینی گفت: خداشناسى نه فقط اولِ دین است بلکه اول پایه و مایه انسانیت است چرا که معرفت توحیدی برترین وسیله برای رستگاری انسان است بنابراین هرکسی از این ودیه الهی برخودار باشد سلامت دنیا و آخرتش تضمین خواهد شد.

وی با بیان روایتی از پیامبر(ص) که در خصوص کسب علم فرموده اند:« اطلبوا العلم ولو بالصین»، افزود: رسول اکرم (ص) مسلمین را به دانش جویی و اخذ دانش از هر جا حتی از چین امر فرموده است و این بدان معناست که در باره منشأ و خاستگاه علم هیچ محدوديت و قیدی وجود نداشته و موظفند علم و دانش و معرفت را از هر جا که تولید و زاده شده باشد یاد بگیرند.

حجت الاسلام تاجی با بیان اینکه آموختن علم هیچگونه محدودیت ذهنی، جغرافیایی، جنسیتی ندارد، گفت: برخی ازعلوم همچون توحيد، معرفت نفس و اخلاق علاوه بر سعادت دنيا و  آخرت انسان را هم تأمين می‌كند يعنی انسان را با ملكوت آشنا می‌سازد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله سخنرانی های فرهنگی مذهبی در حرم رضوی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.