در 9 ماهه نخست امسال 68 میلیون و 455 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان اردبیل تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل دیروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال 68 میلیون و 455 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید شده است.

وی افزود: استان اردبیل در تامین گوشت سفید مرغ و نیز جوجه یک‌روزه علاوه بر اینکه نیازهای داخلی  استان را تامین می‌کند مازاد بر تولیدات خود را به سایر استان‌های کشور و نیز خارج از کشور نیز صادر می‌کند.

سروی  خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان تعداد 40 واحد مرغ مادر گوشتی درحال فعالیت هستند که یک هزار و 917 هزار قطعه ظرفیت دارند و از این تعداد 25 واحد فعال بوده و در مسیر تولید قرار دارند و تعداد 15 واحد دیگر نیز منتظر جوجه ریزی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: به طور میانگین در ماه 7 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید می‌شود که هم نیاز داخلی استان را تامین می‌کند و هم اینکه مازاد آن به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

سروی با اشاره به میزان تولید جوجه یک‌روزه در سطح استان بیان کرد: در 9 ماهه نخست امسال 68 میلیون و 455 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در استان تولید شده و روانه بازارهای مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 389 واحد مرغ گوشتی در استان در حال فعالیت هستند که ظرفیت تولید آنها 6 میلیون و 600 هزار قطعه است و ماهانه در استان یک میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

فعالیت 389 واحد مرغ گوشتی در استان اردبیل

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.