رتبه اول کشوری مهاباد در اسکن اسناد موقوفات+فیلم

کار اسکن بیش از 113 هزار مدرک موقوفات در مهاباد به اتمام رسید.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهاباد  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:به منظور هوشمند سازی اسناد و مدارک موقوفات از ابتدای سال 88 سامانه جامع ثبت موقوفات طراحی و راه اندازی  شد که اداره اوقاف این شهرستان با اسکن بیش از 113 هزار مدرک موقوفات رتبه اول را در سطح کشور از آن خود کرد.

وقف ،حسنه ای جاری بین مردم خیر منطقه

مقتدرضمن اشاره به اینکه  موقوفات مرحوم بداق سلطان و امین الاسلام از قدیمی ترین موقوفات مهاباد است افزود:اوقاف در مهاباد بیش از 109 سال قدمت دارد و قدیمی ترین موقوفه به ثبت رسیده در این شهرستان مربوط به 300 سال قبل است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان مهاباد افزود:2 روستا در  شهرستان سقز،3 روستا در شهرستان بوکان و 4 روستا در شهرستان مهاباد از جمله موقوفات مرحوم بداق سلطان بوده است که یکی از بزرگترین موقوفات ثبت شده جنوب استان است.

ثبت 17 وقف جدید در مهاباد

مقتدر ضمن بیان اینکه امسال 17 مورد وقف جدید در اداره اوقاف شهرستان مهباد با نیت های خاص وقف شده است اظهار کرد:با این تعداد موقوفه ثبتی ،مهاباد رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

افزایش 20 درصدی وصول مطالبات اداره اوقاف شهرستان مهاباد

کارشناس مسئول  امور مالی اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان مهاباد گفت:در سال 96  با 459 موقوفه و بیش از 1 هزار و 557 رقبه نزدیک به 20 درصد رشد مطالبات داشته ایم.

بانه ای افزود:در آمد موقوفات برای مساجد،کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و همچنین برگزاری کلاس ها و مسابقات قرآنی صرف می شود.

انتهای پیام/خ

 

برچسب ها: امور خیریه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.