سامانه بارشی تقویت می‌شود/ وزش باد شدید میهمان بهاری آذربایجان‌غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز وزش باد در استان،۴ گفت: سامانه بارشی هم که از روز گذشته وارد استان شده، روز‌های دوشنبه و سه شنبه تقویت می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی وزش باد گاها شدید، بارش متناوب رگبار و همچنین تگرگ در نقاط مستعد استان پیش‌بینی شده و هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده است.

وی با بیان اینکه شهر چالدران با دمای مثبت ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و نقده با مثبت ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، افزود: تغییرات چندانی برای دمای استان امروز پیش‌بینی نمی‌شود ولی از فردا روند نسبی دما در منطقه رخ می‌دهد.

صابری با اشاره به ثبت بارش خفیف طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: بارش‌های چشمگیری در شبانه روز گذشته ثبت نشده و در برخی از شهر‌ها حداکثر تا ۲ میلیمتر بارش‌های رگباری رخ داده است.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان روز‌های دوشنبه و سه شنبه و تا رفع مخاطره به هشدار‌های هواشناسی توجه کافی داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مناطق اثر سامانه مرکز و شمال استان است، گفت: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها هم برای روز‌های یاد شده پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان از تردد در ارتفاعات و مسیل‌ها خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.