فرآیند صدور مجوزهای کسب وکار در کشور کوتاه می‌شود

دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار گفت: با راه اندازی چهار سامانه فرآیندصدور مجوزهای کسب وکار در کشور کوتاه می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی فیروزی دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار گفت: در چنین شرایطی شاخص سهولت کسب وکار ایران در میان 182 کشور دنیا در رتبه 152 قرار داشت که نشان از یک وضعیت نامناسب سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: سال 92، مجلس شورای اسلامی با ایجاد یک اصلاحیه در مواد یک، شش و هفت قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، هیات مقررات زدایی و تسهیل روند صدور مجوزهای کسب و کار را ایجادکرد تا فرآیند صدور مجوزها در کمترین زمان، با کمترین هزینه و نیاز به کمترین مدارک تسهیل شود.

دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور   بیان کرد: همچنین دولت علیرغم وجود مشکلات اقتصادی با دو سیاست مهار تورم و نیز اصلاح سیاست های داخلی مانند شفاف سازی، ارتقاء سلامت اداری و نیز تسهیل صدور مجوز ها حرکت خود را دراین عرصه آغاز کرد.

وی اضافه کرد: تعداد 2080 نوع مجوز صدور فرآیندکسب وکار در کشور تا سال 93 شناسایی و پس از آن با پایش و ادغام هایی که صورت گرفت، تعداد این مجوزها را به 1570 مجوز کاهش دادیم.



انتهای پیام/ز



 سرمایه گذاری  در کشور در وضعیت نامناسب است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار