سلطانی فر:

باید از ظرفیت بخش خصوصی در کشور استفاده کنیم/ وزارت ورزش حمایت های لازم از تیم ملی فوتبال را انجام می دهد

وزیر ورزش و جوانان گفت: از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در ورزش وجود دارد استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی فر درباره برگزاری مراسم تجلیل از باشگاه های ورزشی برتر ایران گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری سال ها را به نام اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و  تولید و اشتغال نام گذاری می کنند و براین اساس رویکرد کلی نظام و دولت برای اداره کشور و تعیین اولویت ها مشخص می شود.در شرایط خاصی به سر می بریم چراکه پس از اجرای برجام در 2 تا 3 سال اخیر به مرور تحریم ها علیه جمهوری اسلامی کاهش می یابد. در چنین شرایطی باید از تمام ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم. در ورزش هم به همین شکل است. یکی از مهم ترین ظرفیت هایی که در ورزش وجود دارد استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی است و اکنون نزدیک به 19 هزار باشگاه از سوی بخش خصوصی ایجاد شده است.

او ادامه داد: تمام باشگاه ها برای کسب مجوز مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته اند. آن ها در کنار اشتغال زایی، سرمایه خوبی را وارد ورزش کرده اند. سیاست ما این است که در راستای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی تدوین شده از سوی مقم معظم رهبری و همچنین رویکردهای کلی دولت در سال 97-1396 شرایطی فراهم کنیم تا با گسترش سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم اشتغال بیشتری ایجاد کنیم. برنامه ای که به شورای اشتغال کشور ارائه کردیم این است که بتوانیم با حمایت های بیشتر از باشگاه ها اشتغال بیشتری به وجود آوریم. اگر نیمی از این باشگاه ها یک فرصت شغلی ایجاد کنند حدود 9 تا 10 هزار نفر مشغول به کار می شوند. ضمن اینکه تقاضا برای ایجاد باشگاه های ورزشی افزایش یافته است و قهرمان های کشورمان در کنار سرمایه گذاران علاقه دارند تا مجموعه های ورزشی را با سرمایه خود گسترش دهند. شرایط بسیار خوبی فراهم کرده ایم و با صندوق کارآفرینی برای در اختیار قراردادن وام 100 میلیونی به متقاضیان به تفاهم رسیده ایم.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: تسهیلات تلفیقی را هم پیش بینی کرده ایم و در صورت تامین منابع لازم از طریق نظام بانکی کشور این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می دهیم. امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم. تشکیلات سازمانی وزارت ورزش و جوانان هم برای تحقق رویکردها و سیاست های دولت بخشی به نام مرکز توسعه مشارکت ها و توسعه اقتصاد ورزش پیش بینی کرده است و هدف مان این است که از ظرفیت های خوب بخش خصوصی برای توسعه ورزش حمایت ویژه ای انجام دهیم. این مرکز در حال فعال شدن است و در آینده خبرهای خوبی به مردم می دهیم.

وزیر ورزش و جوانان درمورد بودجه ای که وزارت ورزش برای برگزاری دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال پیش از جام جهانی 2018 درنظرگرفته است، گفت:  فدراسیون پیگیری های لازم را برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی انجام می دهد. هر هفته از فدراسیون گزارش می گیریم که بازی دوستانه با کدام تیم ها هماهنگ شده است. خوشبختانه دیدارهای خوبی پیش‌بینی شده و همه چیز هماهنگ پیش می رود.  وزارت ورزش پشتیبانی های لازم را انجام می دهد تا تیم ملی با وجود قرعه دشواری که در جام جهانی دارد نتایج خوبی بگیرد. 

سلطانی فر درباره اظهارات برخی منتقدین مبنی بر اینکه با هزینه اجاره کمپ تیم ملی در مسکو می توانستیم در روسیه یک کمپ بسازیم، بیان کرد: افرادی که این مسائل را مطرح می کنند مسئول حرف‌هایشان هستند. این کمپ در اختیار تیم‌های دیگر اروپایی بوده است و فیفا  رقم ها را مشخص می‌کند نه روسیه.

او درباره زمان انتخاب سرپرست جدید فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: در روزهای آتی  سرپرست این فدراسیون را مشخص کنیم و پس از آن برای برگزاری انتخابات برنامه های لازم را انجام می دهیم. باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. افتخار می کنیم که وزارت ورزش پس از چند دهه تقریبا انتخابات تمام فدراسیون‌ها را به صورت قانونی برگزار کرد و در حال حاضر هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نمی شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه آیا پستی برای کیومرث هاشمی در وزارت خانه مشخص شده است یا خیر، گفت: اگر صبر کنید این موضوع به زودی مشخص می شود.

او درباره اینکه شنیده می شود وزارت ورزش بخشی از بودجه اش را دریافت نکرده است، توضیح داد: هر کس این خبر را داده اشتباه کرده است.

انتهای پیام/

اظهارات سلطانی فر درباره حمایت وزارت ورزش از بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار