سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

شروع پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷ همزمان با دهه فجر/ فراخوان دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از تاریخ 29 دی تا 5 بهمن ماه سال ۹۶ را در این گزارش مشاهده کنید.

شروع پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷ همزمان با دهه فجر/ فراخوان دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتعبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

شروع پیش ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷ همزمان با دهه فجر

مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: پیش ثبت نام کاروان های عتبات عالیات ویژه نوروز ۹۷، همزمان با دهه فجر(12 بهمن ماه) از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و در ساعت ۱۶ روز 22 بهمن ماه سال جاری پایان می‌یابد.

وی افزود" پس از انجام پیش ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات، برای پیشگیری از ازدحام در ثبت نام و اعزام کاروان‌ها، قرعه کشی انجام می‌شود و نتایج قرعه کشی ظهر روز چهارشنبه،25 بهمن ماه سال جاری، بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

آغاز مرحله تکمیل اطلاعات زائران حج سال ۹۷

وحید اسکندری  سرپرست دفتر ریاست سازمان حج و زیارت با اعلام آغاز مرحله تکمیل اطلاعات زائران حج سال ۹۷، از آنان خواست برای حضور در همه مراحل این سفر روحانی آمادگی داشته باشند.

اسکندری  ضمن تبریک توفیق تشرف هموطنان زائر به حج سال ۹۷ در این باره اظهار کرد: مرحله تکمیل اطلاعات زائران متقاضی تشرف به حج ۹۷ از امروز (چهارشنبه) آغاز شده و هموطنانی که فیش واریزی ودیعه تشرف به حج را تا تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۵ در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی http://reserve.haj.ir اطلاعات اولیه خود را کامل کنند.

هزینه حج 97 را قیمت دلار تعیین می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین علی قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: افزایش نرخ ارز روی قیمت تمام شده حج سال آینده تاثیر دارد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان آثار افزایش نرخ ارز در قیمت تمام شده حج، اظهار کرد: نرخ حج آینده، با توجه به هزینه ارزی و دیگر هزینه‌های تمام شده اعلام می‌شود، اما در صورت افزایش بیش از حد قیمت چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود.

‎وی با تاکید بر اینکه کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حال استخراج نرخ حج ۹۷ بر اساس هزینه‌های تمام شده هستند، گفت: مردم باید بدانند سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به هیچ وجه در افزایش نرخ حج دخالتی ندارند و ملاک ما قیمت تمام شده است و بر اساس همان هم عمل خواهد شد.

نتایج آزمون معاونت آموزشی کاروان عتبات اعلام شد

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: شرکت کنندگان در آزمون معاونت آموزشی عتبات عالیات عراق می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کارگزاران نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

سازمان حج و زیارت بدینوسیله به اطلاع می‌رساند مطابق برنامه زمانبندی قبلی، شرکت کنندگان فراخوان معاونت آموزشی عتبات عالیات عراق می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع کارگزاران نتیجه آزمون و وضعیت خود را از صفحه اصلی سامانه جامع کارگزاران‏، نمایه­‌ی فراخوان‌های آزمون مشاهده کنند.

اسامی روحانیون کاروانهای حج بزودی اعلام می شود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به شروع روند اجرایی حج سال آینده گفت: اسامی روحانیون کاروانهای حج، هفته آینده به استانها اعلام می شود.

وی با اشاره به برنامه آموزشی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه روحانیون، معین و معینه ها موظف به حضور در کلاس های آموزشی هستند و به همین منظور جزوات آموزشی روحانیون آماده شده است  و این جزوات قبل از آغاز ثبت نام زائران به استانها خواهد رسید.

هزینه تامین امنیت هر زائر عتبات در عراق 17 دلار است

مرتضی آقایی سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: برای بخشی از زائران که از طریق دفاتر کارگزاری به عتبات سفر می کنند، 17 دلار هزینه امنیتی برای هر نفر، به طرفهای عراقی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: برای بخشی از زائران که از طریق دفاتر کارگزاری و با نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات می روند، 17 دلار هزینه امنیتی برای هر نفر، به طرفهای عراقی پرداخت می شود.

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سازمان حج و زیارت برای تامین امنیت زائران عتبات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

ثبت نام قطعی حج 97 در نیمه دوم بهمن ماه

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در نشست نمایندگان استانی از مسئولان ذی ربط درخواست کرد تا هرچه سریعتر هزینه حج سال آینده را نهایی و اطلاع رسانی کنند.

وی  تاکید کرد: همه کمک کنند تا در روند کارها تاخیر ایجاد نشود و ضمن تماس و پیگیری مستمر با طرف سعودی زمینه اعزام تیم های کارشناسی به عربستان فراهم شود.

فراخوان دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ضرورت فراهم سازی مقدمات تشرف به حج تمتع سال ۹۷ و تسهیل ارتباطات بعدی، بدین وسیله از دارندگان قبوض ودیعه گذاری (فیش) حج تمتع تا تاریخ ۳۰ آبان ماه ۸۵ که علاقمند تشرف به حج در سال ۹۷ هستند، درخواست می‌کند از تاریخ چهارم بهمن با مراجعه به سامانه حج نسبت به رویت و تکمیل اطلاعات اولیه خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
من خیلی دوست دارم برم حج .هیچ موقع قسمتم نمیشه . توروخدا برای منم دعا کنید برم .حاجتی دارم .التماس دعا
آخرین اخبار