کولیوند مطرح کرد؛

راه‌اندازی مرکز جدید پیام اورژانس تهران با پیشرفته‌ترین امکانات/ قرارداد نیروهای اورژانس کشور یکسان می‌شود

سرپرست اورژانس کشور گفت: مرکز جدید اورژانس تهران به جدیدترین امکانات روز دنیا مجهز است.

راه‌اندازی مرکز جدید پیام اورژانس تهران با پیشرفته‌ترین امکانات/  قرارداد نیروهای اورژانس کشور یکسان می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در مراسم افتتاح مرکز جدید پیام و ارتباطات اورژانس تهران که امروز برگزار شد،گفت: ساختمان قدیمی اورژانس تهران در مرکز شهر واقع در خیابان جمهوری بسیار قدیمی و فرسوده بود و در صورتی که حادثه‌ای رخ می‌داد، امکان خدمات‌رسانی اورژانس تهران دچار مشکل می‌شد.

وی ادامه داد: اکنون مرکز ارتباطات اورژانس تهران در سطح استانداردهای بین‌المللی است و پیشرفته‌ترین خدمات در زمینه فوریت‌های پزشکی را به مردم ارائه می دهد.

اضافه شدن 200 موتور آمبولانس به اورژانس تهران

سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: اخیرا 200 موتور آمبولانس به اورژانس تهران افزوده شد و خدمات رسانی مطلوبی به مردم دادیم.

کولیوند ضمن تقدیر از کسانی که در اورژانس کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: سازمان اورژانس روز به روز مسیر تعالی و رشد را طی می‌کند، سال گذشته سازمان شدن اورژانس کشور در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و دیروز در هیئت دولت نیز این موضوع را تصویب کردند و تنها منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: نگاه کشور به سازمان اورژانس اکنون تغییر کرده و خدمات اورژانس روز به روز در حال پیشرفت و ارتقا است.

کولیوند با اشاره به چند مشکل در اورژانس کشور گفت: در بعضی شهرها قرارداد نیروهای اورژانس به قراردادهایی با حداقل دستمزد تغییر کرده بود که وزیر بهداشت قول داد، همه نیروهای اورژانس قراردادی واحد داشته باشند.

وی افزود: نیروهای اورژانس به دلیل عملیاتی بودن شغلشان از آمادگی خوبی برخوردار باشند و مهارت‌های لازم را کسب کنند تا در صورت لزوم بتوانند کارآمد عمل کنند.

وی یادآور شد: آموزش‌ها در چند سطح طبقه بندی کردیم که یکی از این سطوح آموزش فوریت‌های پزشکی به عموم مردم در مساجد و محله‌ها است و در سطوح پیشرفته تکسنین‌های اورژانس آموزش می‌بینند.

کاهش زمان رسیدن اورژانس به بالین بیماران از 22 به 10 تا 12 دقیقه

در ادامه صابریان رئیس اورژانس تهران عنوان کرد: امروز شاهد افتتاح رسمی ساختمان جدید و مرکز پیام و ارتباطات اورژانس تهران هستیم ساختمان قدیمی اورژانس بسیار فرسوده بود و در صورت وقوع حوادث و بلایایی چون زلزله امکان تخریب وجود داشت.

وی با بیان اینکه زمین ساختمان فعلی اورژانس تهران سال 80 خریداری و تا سال 92 اقدام چندانی صورت نگرفته بود، گفت: از سال 92 با اجرای طرح تحول سلامت ساخت ساختمان جدید اورژانس تهران در اولویت قرار گرفت.

صابریان افزود: مرکز جدید اورژانس تهران دارای مرکز پیام و ارتباطات با جدیدترین امکانات و مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته خدمات خوبی به اورژانس تهران افزوده شد که یکی از آنها افزوده شدن 200 دستگاه موتورلانس بود که با این خدمت زمان رسیدن به بالین بیماران از 22  به 10 تا 12 دقیقه رسید که این میزان مطابق استانداردهای جهانی است؛ همچنین 50 درصد مصرف سوخت و 35 درصد استهلاک آمبولانس ها نیز کاهش پیدا کرد.

رئیس اورژانس تهران راه‌اندازی اورژانس هوایی را یکی از مهم‌ترین اقدامات در این سازمان معرفی کرد و گفت: در تهران 2 دستگاه بالگرد اورژانس خریداری شده است که با افزودن آن به ناوگان اورژانس تهران کمک زیادی به خدمات‌رسانی مردم می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن 115 گفت: اپلیکیشن 115 به تازگی راه‌اندازی شد که به کمک این برنامه می‌توانیم به سرعت از محل مددجو با خبر شویم، همچنین این اپلیکیشن آموزش‌های لازم در زمینه فوریت‌های پزشکی را به مردم می‌دهد.

وی به خدمات‌رسانی اورژانس پیش بیمارستان به بیماران سکته مغزی و قلبی اشاره کرد و گفت: کد 247 و 724 برای بیماران مبتلا به سکته قلبی و مغزی در اورژانس کشور راه‌اندازی شد و در صورتی که بیماری به یکی از 2 سکته دچار شده باشد، بیمار با آمبولانس به بیمارستان و از آنجا مستقیم به بخش ویژه قلب منتقل می‌شود و فردی که دچار سکته شده دیگر در اورژانس منتظر نمی‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار