بروجردی در جمع خبرنگاران:

ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا با عملکرد خود نشان می‌دهد که همچنان به دنبال ایجاد ناامنی و تجزیه کشورهاست.

ایران قویاً از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد ترامپ و سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای وی، اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند با تأثیرپذیری از رژیم صهیونیستی چهره‌ای منفی از ایران ترسیم کنند که این سناریو برگرفته از پروژه مثلث‌وار اسرائیل_ آمریکا و عربستان است.

وی درباره تجزیه سناریو در سناریوی جدید بیان کرد: این اقدام تلاش مذبوحانه‌ای است، جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه دفاع می‌کند، همانطور که در سالهای گذشته هم یکی از اهداف مهم ما دفاع از مردم و کشور سوریه بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: آمریکا با چنین عملکردهایی نشان می‌دهد که از تروریسم و ایجاد ناامنی و تجزیه کشورها همواره حمایت می‌کند، اما قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

بروجردی در مورد اقدام سپاه پاسداران در برخورد با گروه‌های تروریستی در غرب کشور، گفت: این گروه‌ها طی سال‌های گذشته در تلاش بودند که به داخل کشورمان نفوذ کنند و برای رسیدن به این هدف به گروه‌هایی چون داعش مأموریت دادند.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون اقدامات این چنینی موفقیت‌آمیز بسیاری داشته است و وزارت اطلاعات و نیروهای مرزی هم در این باره موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به بحران‌های منطقه این چالش ادامه خواهد داشت، اما قطعا گروه‌های تروریستی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و سپاه پاسداران با موفقیت عملیات آنها را خنثی می‌کند.

بروجردی درباره حمله ترکیه به عفرین بیان کرد: این اقدام ترکیه عکس‌العملی به اقدامات آمریکایی‌هاست.

وی ادامه داد: پس از آنکه آمریکایی‌ها از پروژه داعش مأیوس شدند و با هم‌پیمانان خود شکست خوردند، با ارتش کردی 30 هزار نفره که از سوی مستشاران آمریکایی آموزش دیده‌اند، سعی کردند که اقدامی برای تجزیه سوریه انجام دهند که همواره شکست خورده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره زمان بازدید تعدادی از نمایندگان از زندان اوین اظهار کرد: بنده و چندتن از نمایندگان مجلس قرار بود بازدیدی از زندان اوین داشته باشیم اما پس از آنکه رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی این مسئولیت را متقبل شد، تیم بازدید تغییر کرد.

بروجردی ادامه داد: بنابراین برومندی و نانواکناری از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس به همراه جمعی از نمایندگان کمیسیون بهداشت از زندان اوین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت به ریاست ملکشاهی از زندان اوین بازدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: این بازدید قرار بود امروز انجام شود که به دلیل شرایط جوی کنسل شد و احتمالا فردا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار