پرداخت۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی مشکل دار

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در زمینه پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی به واحد‌های تولیدی مشکل دار رتبه یازده کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید میزان پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی به واحد‌های تولیدی مشکل دار را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ به ۴ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ در استان پرداخت شده است.

دیودیده همچنین از پرداخت ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق به ۳۰۵ واحد تولیدی نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش و طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری در استان از ابتدای امسال خبر داد و افزود: از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلات سرمایه در گردش و بقیه مربوط به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری بوده است.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه هم رتبه ۲۴ کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار هم کمک به واحد‌های تولیدی مشکل دار و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را از سیاست‌های کاری دولت برشمرد و گفت: این مهم مستلزم فراهم کردن زمینه و شرایط لازم بین بانک‌ها و فعالان اقتصادی است.

احمدی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و بانک‌های عامل خواست به واحد‌های تولیدی مشکل دار و راکد در زمینه پرداخت اقساط معوق، بدهی‌های آب، برق و گاز مهلت داده و در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحد‌های اولویت دار گام بردارند.

جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی استان هم تقویت بیشتر تعامل بانک‌های عامل با فعالان اقتصادی را راهکاری مهم برای کمک به رشد و توسعه صنعت استان دانست و گفت: بانک‌های عامل باید در نحوه پرداخت و وصول تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان تجدیدنظر و سیاست تعاملی را در پیش گیرند.

انتهای پیام/ش

کسب رتبه یازده کشوری استان در زمینه پرداخت تسهیلات نوسازی

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.