رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

سیاست‌های کلان دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت:سیاست‌های کلان دستگاه قضایی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در جمع مسئولان قضایی افزود: حبس زدایی باید به عنوان راهبردی ویژه در مجموعه قضایی خراسان رضوی، مورد اهتمام قضات استان قرار گیرد.
 
وی اصلاح مجرمان را از دیگر اهداف مجازات‌های جایگزین حبس دانست و گفت: مجازات‌های جایگزین حبس از آسیب‌های مجازات حبس از جمله دوری از محیط خانواده و دشوار بودن امکان بازپروری مجرمان جلوگیری کرده و از وارد آمدن آسیب‌های اجتماعی به خانواده زندانیان نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به صدور برخی آراء صادره از ناحیه قضات دادگستری خراسان رضوی و صدور مجازات‌های جایگزین حبس مانند خدمت رایگان در شهرداری، دامپزشکی، کمیته امداد، اداره اوقاف، بهزیستی گفت: قضات تا حد امکان باید از موارد جایگزین استفاده کرده و از صدور موارد حبس جز در موارد ضروری خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با تأکید بر پیشگامی دادگستری خراسان رضوی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس افزود: با ایجاد مؤسسه تعویق، تعلیق مراقبتی و میانجیگری، گامی مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعمال مجازات حبس و معرفی محکومان به مجازات‌های جایگزین به دستگاه‌های پذیرنده و نظارت بر اجرای صحیح این مجازات‌ها برداشته شده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

ضرورت استفاده از مجازات های جایگزین برای کاهش جمعیت کیفری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.