بهره مندی 355 زوج نابارور از مزایا و تسهیلات طرح حمایت از زوجین نابارور در اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در سال گذشته و 10 ماه امسال 355 زوج مراجعه کننده به این مرکز از مزایا و تسهیلات طرح حمایت از زوجین نابارور بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،مهران اوچی اردبیلی ،رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل صبح امروز در دیدار با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: توجه به اسناد بالادستی مشتمل بر  بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، دسترسی همه افراد به خدمات درمان ناباروری ضروری است.

وی بیان کرد: حل مشکل ناباروری زوجین، نه تنها به افزایش نرخ رشد جمعیت و ارتقای سلامت جسمی آنان کمک خواهد کرد بلکه سبب خواهد شد تا سلامت زوجین نابارور و خانواده‌های آنان در سایر ابعاد سلامت مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی ارتقا یابد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با قدردانی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با مرکز درمان ناباروری قفقاز افزود: در سال گذشته و 10 ماه امسال 355 زوج مراجعه کننده به این مرکز از مزایا و تسهیلات طرح حمایت از زوجین نابارور بهره‌مند شده‌اند.

اوچی اردبیلی با اشاره به بالا بودن میزان ناباروری استان در مقایسه با کشور و هزینه‌های درمان آن تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز تاکنون بر اساس اعلام مراجعه کنندگان، درمان 800 زوج موفقیت‌آمیز بوده و تاکنون 300 نوزاد متولد شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در طول مدت فعالیت این مرکز شاهد انصراف زوجین از درمان به خاطر عدم توانایی مالی بوده‌ایم که امیدوارم با مساعدت نهادها و خیرین استان شاهد رفع مشکل آنان و فرزند دار شدن آنان باشیم.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی استان اردبیل برای همکاری و مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی مرکز درمان مجهزتر خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و با کارنامه درخشان در خدمت مردم بزرگوار استان است.

در این دیدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با قدردانی از فعالیت جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه سلامت باروری استان در 5 سال اخیر اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز یک حرکت انقلابی و علمی از سوی جهاددانشگاهی برای استان بود.

افشین فتحی همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی را گامی مهم برای توسعه هر چه بیشتر درمان ناباروری استان خواند و گفت: امیدوارم تجریه مفید هر دو نهاد را در خدمت به هم زوجینی که با مشکل ناباوری مواجه هستند به کار گیریم که استان اردبیل می‌تواند بیشتر از این از ظرفیت و قابلیت جهاددانشگاهی در گسترش برنامه‌های علمی، درمانی و آموزشی بهره‌مند شود.

 

انتهای پیام/ع

ارتقای کیفیت خدمات درمانی در مرکز درمان ناباروری اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.