همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی؛

برگزاری همایش " کبوتر کوچه ما " در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:همزمان با ایام الله دهه فجر همایش " کبوتر کوچه ما " در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر همایش " کبوتر کوچه ما " برای سومین سال متوالی در آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی افزود: همایش " کبوتر کوچه ما " یادواره شهدای استان می باشد که 18 بهمن ماه در محل کانون پرورش فکری استان اجرا می شود.
زاهدی آشنایی کودکان با جایگاه و رشادتهای شهدای انقلاب و شناسایی هنرمندان کودک و نوجوان استان را از اهداف اجرای همایش " کبوتر کوچه ما " برشمرد و اظهار کرد: در قالب این همایش کودکان و نوجوانان ما وارد عرصه شناخت جایگاه شهدای جامعه اسلامی شده و با مطالعه، تحقیق و پژوهش شهدا را شناسایی می کنند و در قالب مولفه های هنری بصورت قصه گویی، فیلم و سخنرانی برای حاضرین در سالن همایش با اجرای خود شهدا را معرفی می کنند.
وی با اظهار اینکه اجرای همایش " کبوتر کوچه ما " تا کنون مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است، بیان کرد: امسال نیز این همایش با حضور کودکان و نوجوانان و مسئولین استانی و شهرستانی اجرا می شود.


برپایی نمایشگاه " دست ساز های اعضاء کانون " در ایام الله دهه فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی همچنین از برپایی نمایشگاه " دست ساز های اعضاء کانون " در ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعدادها، توانمند سازی اعضاء کانون و پرورش روحیه کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، حفظ و اشاعه کاردستی ها و صنایع بومی و محلی از اهداف این نمایشگاه می باشد که 338 اثر کاردستی و 87 اثر صنایع دستی خلق شده از 493 نفر عضو کانون در آن به نمایش گذاشته می شود.
وی در خصوص ویژگی بارز برپایی نمایشگاه " دست سازه های اعضاء " گفت: آثار موجود در این نمایشگاه به نفع کودکان تحت پوشش موسسه خیریه کودک و نوجوان ارومیه به فروش می رسد.

زاهدی اجرای دو نمایش عروسکی در ایام الله دهه فجر را از دیگر برنامه های کانون برای کودکان برشمرد و اظهار کرد: نمایش عروسکی " غول جنگل آبی" در مرکز شماره یک و نمایش عروسکی " ماجرای لالای شکلاتی " در محل سینما کانون ارومیه اجرا می شوند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شهدا ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.