یوسف نژاد در صحن علنی مطرح کرد

حجم انتشار اوراق مشارکت دولت 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت/ افزایش سقف اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به 44 هزار میلیارد تومان

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: سقف اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را به 44 هزار میلیارد تومان رساندیم.

حجم انتشار اوراق مشارکت دولت 20 هزار میلیارد تومان کاهش یافت/ افزایش سقف اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به 44 هزار میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 در جلسه علنی امروز در جریان بررسی مجدد کلیات بودجه سال آینده، اظهار کرد: ما در کمیسیون تلفیق درباره مسائلی چون اوراق مشارکت، بدهی‌های دولت، کاهش حجم بودجه دولت و هدفمندی یارانه‌ها و قیمت حامل‌های انرژی مجددا به بررسی پیشنهادات نمایندگان و سپس رأی‌گیری پرداختیم.

وی درباره تغییراتی که در بحث هدفمندی یارانه‌ها اتفاق افتاد، گفت: آن چیزی که دولت برای این بخش پیشنهاد داده بود 23 هزار میلیارد تومان برای خانوار بود که سقف 37 هزار میلیارد تومان را برای آن در نظر گرفته بود که ما عدد 23 هزار میلیارد تومان را به 30 هزار میلیارد تومان و سقف اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را از 37 هزار میلیاردتومان به 44هزار میلیارد تومان رساندیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت در سه ماهه اول سال آینده باید دربحث هدفمندی یارانه‌ها توجه ویژه‌تری به نیازمندان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و کم درآمدان جامعه داشته باشد.

یوسف‌نژاد درباره اوراق مشارکت بیان کرد: ما طبق برنامه ششم برای دولت در حد اجازه قانونی یعنی 38 هزار میلیارد و 500 تومان قرار دادیم و آن را از سقفی که تعیین شده بود کاهش دادیم و اوراق مشارکت شرکت‌های وابسته به دولت و شهرداری‌ها را هم 30 درصد کاهش دادیم و در مجموع حجم انتشار اوراق مشارکت دولت را در حدود 20 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.

یوسف‌نژاد درباره تغییر قیمت بنزین و حامل‌های انرژی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور صلاح ندانستیم که قیمت حامل‌های انرژی را گران کنیم، چرا که جهت‌گیری ما توجه به اقشار کم درآمد جامعه بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظار کرد: همچنین 5000 میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش قرار دادیم و از سوی دیگر قبلا قرار بر این بود که بودجه آموزش و پرورش در سال آینده استانی شود که آن را تغییر دادیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تغییراتی که انجام دادیم کاهش حجم دولت بود؛ چرا که این مسئله منجر به افزایش هزینه‌های جاری می‌شود و دولت باید سالانه درباره حجم دولت به ما گزارش دهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار