ادامه روند افزایش بهای نفت در بازار آسیا

افزایش بهای نفت در بازار آسیا روز جمعه به سبب پایبندی اوپک و شرکای این سازمان به توافقنامه کاهش سطح تولید، ادامه یافت.

ادامه روند افزایش بهای نفت در بازار آسیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، افزایش بهای نفت روز جمعه تحت تأثیر پایبندی اوپک و شرکایش به توافقنامه کاهش سطح تولید در بازار آسیا ادامه یافت.

در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت یا نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مارس با 29 سنت افزایش، 66 دلار و 9 سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آوریل نیز 20 سنت افزایش یافت و به 69 دلار و 85 سنت رسید.

گرگ مک‌کنا از آکسی تریدر اعلام کرد: «بهای نفت پس از مطالعه‌ای که پایبندی اعضای اوپک و شرکایش را به کاهش تولید نشان داد، رو به افزایش گذاشته است». وی افزود: «پایبندی کشورهای تولید کننده به کاهش تولید خود این احساس را تقویت کرد که آنها می خواهند از قیمت‌ها حمایت کنند».

سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» و 10 تولید کننده دیگر از جمله روسیه از یک سال پیش تلاش‌هایی را برای محدود کردن تولید به منظور کاستن از مازاد تولید و حمایت از قیمت‌ها انجام می دهند. با این حال، تحلیلگران درباره تأثیر غیرسازنده افزایش تولید آمریکا که ماه نوامبر برای نخستین بار از سال‌های 1970 از مرز 10 میلیون بشکه در روز گذشت، هشدار می دهند. مک کنا خاطر نشان کرد: «بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند به علت افزایش تولید نفت شیل آمریکا، قیمت نمی تواند بالای 70 دلار در هر بشکه بماند».

انتهای پیام/

بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار