افتتاح و کلنگ زنی ۱۸۵ طرح عمرانی و خدماتی در سردشت

فرماندار سردشت گفت:۱۸۵ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار بالغ بر ۵۴۱ میلیارد ریال به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی در سردشت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ "نژاد جهانی" فرماندار سردشت گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال 97 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 363 میلیارد ریال، و 75 طرح تولیدی خدماتی با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال افتتاح و همچنین 13 طرح با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد ریال در سطح شهرستان کلنگ زنی می شوند.

وی اظهار کرد: شهرستان سردشت در به ثمر نشستن نهال انقلاب و بعد از آن در بارور و تنومند کردن آن نقش بسیار جدی داشته است و تاریخ غنی، سرشار از رشادت های این مردم را در پاسداری از ارزش های اسلامی به نام خود رقم زده است.

فرماندار سردشت یکی از شاخص ترین پروژه های عمرانی افتتاحی در دهه مبارک فجر امسال را پروژه گازرسانی روستایی با اعتبار تقریبی 210 میلیارد ریال عنوان کرد که مهمترین آن گازرسانی روستای بزرگ نلاس و 7 روستای محور آن است که تا اوایل امسال به علت برخی ناهماهنگی های بین بخشی دچار کندی و حتی توقف شده بود، اما با عنایت استاندار محترم آذربایجان غربی و نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

جهانی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به دهستان کولسه هم در هفته دولت سالجاری کلنگ زنی شد، گفت: دو پروژه دیگر هم امسال در این حوزه شروع به کار می کند یکی از آنها کلنگ زنی محور بیوران با اعتبار 81 میلیارد ریال است که در دهه فجر کلنگ زنی و دیگری محور ملاشیخ است که تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی بیان کرد: برای افتتاح پروژه های گازرسانی استاندار محترم ، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و مقاماتی از وزارت نفت حضور خواهند داشت و این فرصتی است تا با اقناع مسئولین استانی و کشوری در رابطه با وضعیت توپوگرافی شهرستان و پر هزینه بودن طرح ها، دیدگاه متفاوتی در مورد تعریف پروژه ها ایجاد و با بیان استدلالهای فنی، اقتصادی و اجتماعی مطالبات جدی شهرستان را مطرح نماییم.

جهانی در خصوص مهمترین پروژه ای که در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود، گفت: از اول فروردین امسال پروژه احداث کمربندی سردشت در دستور کار قرار گرفت و جزو پروژه های ردیف دار در اعتبارات استانی جای گرفت و 33 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که تاکنون 12 میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.

فرماندار سردشت افتتاح طرح درمانگاه تخصصی فجر با اعتبار 16 میلیارد ریال در مساحت 750 مترمربع، بهره برداری پمپ بنزین در مسیر گردشگری آبشار شلماش توسط بخش خصوصی و همچنین تعدادی طرح های خدماتی و صنعتی به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال را از دیگر پروژه های مهم افتتاحی در دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد.

روستای بزرگ نلاس تا آخر امسال شهر می شود / تبدیل ربط به بخش

فرماندار سردشت در ادامه این نشست از تبدیل روستای 12 هزار نفری نلاس به شهر خبر داد و گفت: پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده و طبق رایزنی هایی که صورت گرفته احتمالا تا آخر امسال خبر قطعی تبدیل روستای بزرگ نلاس به شهر شنیده می شود.

جهانی گفت: بر اساس پیگیری های استاندار آذربایجان غربی و نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس مسائل و مشکلاتی که در کمیسیون های مربوط به هیئت دولت در خصوص تبدیل به شهر شدن روستای بزرگ نلاس وجود داشت، رفع شده است.

فرماندار سردشت همچنین در رابطه با بخش شدن شهر ربط، افزود: این طرح به علت نواقصی که داشت مدتی مسکوت مانده بود که امسال اصلاحات و نقشه های لازم و مقدماتی در این رابطه تکمیل و دوباره ارسال شده اند و مرتب پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.