بطحایی مطرح کرد:

سهم 30 درصدی خیرین در مدرسه سازی/ افزایش سهم آورده دولت برای خیرین مدرسه ساز در سال 97

وزیر آموزش و پرورش از سهم 30درصدی خیرین در ساخت مدارس کشور بعد از انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه ۱۰۰۰مدرسه دوم بنیاد برکت که صبح امروز برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی برقراری عدالت در جامعه بوده و است که برای برقراری عدالت، بستر اصلی در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی افزود : دانش آموزان مناطق محروم به همان میزان حق استفاده از امکانات آموزشی دارند که مناطق برخوردار حق دارند و دسترسی به امکانات آموزشی باید یکسان شود که متاسفانه با این نقطه فاصله داریم.

بطحایی تصریح کرد : 500 هزار کلاس و 90 درصد کلاس‌های موجود بعد از انقلاب، در آموزش و پرورش ساخته شده که 30 درصد آنها توسط خیرین ساخته شده است و بنیاد برکت در این اقدامات سهم مهمی دارد.

نقش پررنگ بنیاد برکت در مدرسه سازی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بنیاد برکت سهم عمده‌ای در مدرسه سازی داشته است، عنوان کرد: امیدواریم در مناطق محروم فرصت های آموزشی همانند مناطق مرفه کشور باشد.

بطحایی با اشاره به اینکه نیازمند فضاهای جانبی در کنار مدارس داریم، گفت: فضاهای پرورشی، ورزشی و بهداشتی از جمله این فضاهاست که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این مدرسه سازی گامی برای تشویق و تهییج سایر خیرین است تا مدارس را در حد استاندارد داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران  بیان کرد: در بودجه سال 97 سهم آورده دولت برای مشارکت با خیرین افزایش یافته است و مقرر شده تا به ازای 50 درصد سهم خیرین در مدرسه سازی 50 درصد باقیمانده توسط دولت پرداخت شود که سال گذشته به دلیل مشایی مالی سهم دولت با تخصیص 20 درصدی به آموزش و پرورش رسید.

وی افزود: این رقم با منبع پرداخت خوب و حدود سیصد میلیارد تومان برای سال 97 پیش بینی شده است که غیر از منابع بخش عمرانی است.

تحویل 1400 مدرسه ساخته شده در مهر ماه سال آینده

وی به نقش بنیاد برکت در احیای مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه بدون کمک بنیاد برکت نمی‌توانستیم قول آماده سازی مدارس این مناطق را برای مهرماه بدهیم.
به عنوان مثال در مناطق کمتر توسعه یافته دانش آموزان در مدارس خود سرویس بهداشتی ندارند و کمتر این موضوع مورد توجه خیرین قرار گرفته است.

بطحایی درباره تعداد مدارس ساخته شده توسط آموزش و پرورش بیان کرد: 1400 مدرسه که توسط آموزش و پرورش ساخته شده است تا مهرماه تحویل داده می شود و تعدادی هم دهه فجر افتتاح خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.