نظارت کارشناسان بر عملیات واکسیناسیون دام‌ها در بشرویه

رییس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:کارشناسان این شبکه،از عملیات واکسیناسیون اکیپ‌های مایه کوبی،نحوه گزارش دهی و اعمال مراقبت‌های لازم بازدید به عمل آوردند.

حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه کارشناسان شبکه دامپزشکی بشرویه از عملیات واکسیناسیون دام ها در این شهرستان بازدید کردند،گفت:در این بازدید ضمن دیدار با دامداران منطقه،معاینه و بررسی بر روی دام‌ها و توصیه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری های دامی نیز ارائه شد.

وی افزود:اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی بشرویه سالانه نسبت به مایه کوبی دام‌های منطقه علیه بیماری‌های آبله،هاری،تب برفکی،بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک اقدام می‌کنند.

حمید علوی گفت:واکسیناسیون،یکی از ابزارهای کنترل و پیشگیری است و رعایت اصول امنیت زیستی از سوی دامداران و أخذ مجوز بهداشتی، قرنطینه‌ای در زمان جابجایی و حمل دام بسیار مهم است و توصیه می‌شود هنگام اجرای طرح واکسیناسیون از جابجایی دام‌ها خودداری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماریهای دامی از جمله بیماری تب برفکی افزود:از عموم دامداران شهرستان درخواست می‌شود با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری نمایند.

انتهای پیام/غ

بازدید کارشناسان ازعملیات واکسیناسیون دام‌ها در بشرویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار