ستاری مطرح کرد؛

تحقق پژوهش‌های بنیادی و حل مشکلات کشور به کمک بخش خصوصی

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: چالش‌های جدی در حوزه آب و منابع طبیعی بر پایه پژوهش‌های اجرایی حمایت شده توسط بخش خصوصی حل می‌شود.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و بازدید از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و در جمع اساتید و دانشگاهیان استان البرز با بیان اینکه نفوذ استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می‌تواند تحول کشور باشد اظهار کرد: اهمیت بالای حوزه کشاورزی و ظرفیت بالقوه این عرصه در شکل گیری کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی می‌تواند تحول ساختاری در حوزه‌های کاربردی و رشد اقتصاد دانش بنیان کشور را بر مبنای زیست بوم کارآفرینی محقق کند.

وی افزود: نفوذ دانش و فناوری به کشاورزی، تغییر نگاه به پژوهش و تلفیق آن با نوآوری جوانان تحصیلکرده می‌تواند حوزه کشاورزی را متحول کند.

ستاری بیان اینکه چالش‌های جدی در حوزه آب و منابع طبیعی بر پایه پژوهش‌های اجرایی حمایت شده توسط بخش خصوصی حل می‌شود عنوان کرد: در حوزه آب و منابع طبیعی مشکلات جدی مهمترین علت آن نبود دانش اجرایی است جراحی با دخالت سرمایه گذاری دولتی ایجاد نمی‌شود و راه مبتنی بر پژوهش که بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و راه حل محور باشد از مسیر حضور بخش خصوصی، نقش آفرینی کسب و کار‌های خلاق دانش بنیان محقق می‌شود چراکه این شرکت‌ها نیاز واقعی و بر اساس توانمندی موجود اولویت‌های جدی کشور شکل می‌گیرند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تغییر رویکرد‌های متداول دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور حوزه پژوهش‌های کاربردی و تجاری را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها با اصلاح رویکرد‌های متداول و مشارکت استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده به دست دانشجویان خلاق می‌توانند با تامین بودجه‌های توسعه‌ای و پژوهشی، راه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و حل مشکلات جامعه به دست کسب و کار‌های خلاق و دانشگاهیان را هموار کنند.

وی خاطر نشان کرد مشکلات کشاورزی، آب و تامین آینده کشاورزی کشور در گرو توجه به دانش و نوآوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است که به خلاقیت و نوآوری جوانان تحصیل کرده، ایجاد محیط مساعد برای شکل‌گیری کسب و کار‌های آنان اهمیت می‌بخشند.

در این نشست جمعی از فعالان فناور و دانش بنیان حوزه کشاورزی و محیط زیست، اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگران فعال در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی دغدغه‌ها دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

مهمترین مشکل حوزه آب و منابع طبیعی دانش اجرایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار