آموزش‌های مهارتی به اتباع خارجی ارائه می‌شود

مدیر کل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های مهارتی به اتباع خارجی درحرفه‌های آموزشی نظیر طراحی دوخت، کاربرد رایانه در محیط کار و دیگر حرفه‌ها که بشتر مهارت‌های خدماتی هستند ارائه می‌شود.

آموزش‌های مهارتی به اتباع خارجی ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا طاهرپور ظهر امروز در نشست سرپرست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سرکنسول کشورهای کره جنوبی، فرانسه و نروژ با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به پناهندگان در کشور،اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزشهای مهارتی ویژه اتباع خارجی برای توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال آنان در کشور متبوع خود نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار  دارد  افزود: در راستای هماهنگی‌های انجام شده و با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و وزارت امور خارجه موضوع ارائه خدمات آموزشهای فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفت که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی چند سال گذشته بسیار خوب عمل  کرده است.

طاهرپور با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی براساس استانداردهای موجود در آموزش فنی و حرفه ای و بنا به درخواست اداره کل اتباع خارجی وزارت کشور به ابن افراد ارائه می‌شود اظهار کرد: ساختار فعالیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای پناهندگان به گونه‌ای طراحی شده که تمامی آنها در مناطق شهری صورت گرفته و مرتیط با نیازها و متمرکز بر حوزه‌های ساختمانی، تعمیرات و صنعت باشند.

مدیر کل دفتر نظارت،بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارائه آموزش‌های نهاد محور از طریق این سازمان را عاملی  برای خوداتکائی، ریشه کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع خارجه برشمرد و گفت:افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه حل‌های پایدار و خصوصا اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی در هنگام بازگشت موفقیت آمیز آنها را افزایش دهد.

وی، بیان کرد: آموزشهای مهارتی به اتباع خارجی درحرفه‌های آموزشی نظیر طراحی دوخت، کاربرد رایانه در محیط کار و دیگر حرفه‌ها که بشتر مهارت‌های خدماتی هستند ارائه می‌شود.

طاهرپور با تاکید بر ارائه آموزش مهارتی بر اساس نیاز منطقه‌ای بیان کرد: آموزشهای مهارتی به اتباع خارجی در سراسر کشور بر اساس نیاز منطقه‌ای ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ م

آموزش‌های مهارتی به اتباع خارجی بر اساس نیاز منطقه‌ای ارائه می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.