رقص شعله‌های آبی رنگ، گرمابخش خانه های مردم همدان/ همدان در گاز رسانی به ایستگاه آخر رسید

روستای امامزاده خاتون از توابع بخش زند شهرستان ملایر در استان همدان است که در دهستان کمازان سفلی واقع شده، روستایی که سال هاست گاز نداشته اند و به تازگی در آنجا گاز رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ روستای امامزاده خاتون از توابع بخش زند شهرستان ملایر در استان همدان است که در دهستان کمازان سفلی واقع شده، روستایی که سال هاست گاز نداشته اند و به تازگی گازدار شده اند، اما چشمان مردمانش زلال بود از صداقت و خانه هایشان گرچه سال ها گرمی گاز را حس نمی کرد اما گرم بود از محبت و عشق...

طبق هماهنگی قبلی به منزل یکی از روستاییان می روم، اتاقی کوچک با دیوارهای کاهگلی و سقفی چوبی... اتاقی که در آن خانواده ای پرجمعیت روزگار گذرانده و فرزندانشان را به سر و سامان رسانده اند.

احمد آقا پدر این خانواده از مشکل گاز روستا می گوید... اینکه سال ها با کرسی روزگار می گذراندند و به قول خودش آنها که حال و روزگارشان کمی بهتر بود از بخاری های نفتی به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می کردند.

او از روزگاری می گوید که با گاز قرابتی نداشتند و اینکه سال های قبل تر در کل روستا هیچ خانه ای حمام نداشته و اهالی با گرم کردن آب بر روی بخاری نفتی برای استحمام از کاسه و لگن بهره می گرفتند.

و حالا خوشحال از اینکه چند ماهی است رقص شعله های گاز در روستایشان موج می زند...

 رقص شعله‌های آبی رنگ، گرمابخش خانه های مردم همدان/ همدان در گاز رسانی به ایستگاه آخر رسید

ایران، دومین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان

گاز طبیعی هم‌‌اکنون در جهان به عنوان انرژی برتر محسوب می‌شود و ایران اسلامی به عنوان دومین دارنده ذخایر شناخته شده جهان از این حامل انرژی با ارزش دارای مقام دوم در رتبه‌بندی جهانی است.

با نگاهی گذرا به پیشینه تولید و گازرسانی در سطح کشور در 38 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گام‌های بسیار بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته می‌شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاورد‌ها و پیش رفت‌های جمهوری اسلامی بیشتر می‌شود.

توسعه شبکه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب در استان همدان است.

تأمین امکانات و نیازهای اساسی مردم در حوزه های مختلف به ویژه در مناطق روستایی از جمله اقدامات اولیه ای بود که در همدان مورد توجه قرار گرفت و این روزها همدان در بخش گازرسانی به مناطق شهری و روستایی از میانگین کشوری نیز جلوتر است.

 رقص شعله‌های آبی رنگ، گرمابخش خانه های مردم همدان/ همدان در گاز رسانی به ایستگاه آخر رسید

تمامی 29 شهر استان همدان از نعمت گاز بهره مند شده اند

محمدمهدی مهدوی، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان همدان با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی در هیچ کدام از شهرها و روستاهای استان همدان گازرسانی انجام نشده بود، تصریح کرد: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به توسعه روستاها و شهرهای کشور داشته اند اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه خوشبختانه ضریب نفوذ گاز‌رسانی به 29 شهر استان 100 درصد است، اظهار داشت: تمامی 29 شهر استان از نعمت گاز بهره مند هستند و از تعداد 1043 روستای دارای سکنه استان 1011 روستا گازدار و عملیات گازسانی در 4 روستا فعال است که به این ترتیب نرخ کل خانوار شهری و روستایی گازدار استان 99.9 درصد است. 

 رقص شعله‌های آبی رنگ، گرمابخش خانه های مردم همدان/ همدان در گاز رسانی به ایستگاه آخر رسید

همه روستاهای واجد شرایط استان همدان گازدار شده اند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از گازرسانی به همه روستاهای واجد شرایط استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۹ روستا در استان همدان فاقد سکنه و دارای جمعیتی کمتر از ۵ خانوار است و گازرسانی به این روستاها امکان پذیر نیست.

محمدمهدی مهدوی یادآور شد: هم اکنون 587 هزار مشترک گاز در استان همدان وجود دارد که 34 درصد آنها روستایی است.

وی اظهار داشت: ۳۱۳ هزار و 600 علمک منصوب در استان همدان وجود دارد که ۴۶ هزار عدد آن سهم روستاها است.

مهدوی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۳ روستای جدید از نعمت گاز برخوردار شدند، گفت: امسال ۹ روستا در ملایر، ۳ روستا در نهاوند و یک روستا در همدان با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال به شبکه گازرسانی متصل شدند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در خانوارهای روستایی استان همدان به ۹۹.9 درصد ارتقا یافت، گفت: به میمنت ایام دهه مبارک فجر سال 1396 (سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) با تلاش مستمر کارکنان شرکت گاز استان همدان 22 پروژه گازرسانی در سطح این استان افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: همزمان با ایام دهه مبارک فجر سال جاری 18 پروژه با بودجه ای افزون برهشتاد و چهار میلیارد ریال افتتاح خواهند شد که شامل گازرسانی به 14 روستا از توابع شهرستان های ملایر، کبودراهنگ و اسدآباد، گازرسانی به شهرک صنعتی شماره 2 بوعلی همدان، گازرسانی به جایگاه CNG شهید قهرمان همدان و احداث خط تغذیه تقویتی فامنین است.

مهدوی اضافه کرد: همچنین 4 طرح گازرسانی به روستاها از توابع شهرستانهای نهاوند، ‌ملایر و تویسرکان با اعتباری افزون بر هشت میلیارد و 245 میلیون ریال در این ایام کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهند شد که 85 خانوار به تعداد خانوار بهره مند از گازطبیعی در استان همدان اضافه خواهند شد.

این مسئول ابراز داشت: در پرتو عنایات الهی و تلاش مستمر و صادقانه کارکنان متعهد و سخت کوش شرکت گاز استان همدان، از ابتدای سال جاری تاکنون 102 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده، دو هزار انشعاب نصب شده، 16 هزارو 700 اشتراک پذیرش شده، 13 هزارو 500 خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند و 24 روستا و 241 واحد صنعتی، کشاورزی جزء و عمده گازدار شده اند.

  رقص شعله‌های آبی رنگ، گرمابخش خانه های مردم همدان/ همدان در گاز رسانی به ایستگاه آخر رسید

طلب 167 میلیاردی شرکت گاز از مشترکان همدانی

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با بیان اینکه مشترکان همدانی 167 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهی دارند گفت: ۵۶ میلیارد تومان بدهی معوقه در بخش خانگی همدان وجود دارد.

محمدمهدی مهدوی اظهار داشت: شرکت گاز استان همدان از مشترکان خود در بخش‌های مختلف به میزان 167 میلیارد تومان طلب دارد که متأسفانه بخش عمده آن معوقات سال‎های گذشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع شرکت گاز همدان به عنوان یکی از بستانکارترین دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان همدان است، گفت: در سطح استان سه کارخانه سیمان نهاوند، هکمتان رزن و اکباتان به تنهایی 29 میلیارد تومان بدهی معوقه دارند.

مهدوی با اشاره به اینکه 43 جایگاه CNG فعال در سطح استان همدان وجود دارد بیان کرد: در بخش جایگاه‌های CNG در مجموع 22.8 میلیارد تومان بدهی به شرکت گاز وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: تأمین سوخت گاز فشرده طبیعی برای خودروها در این جایگاه‌ها به میزان روزانه 380 تا 445 هزار متر مکعب سوخت مصرف می‌شود.

با این اوصاف می توان به صراحت گفت، گازکشی به مناطق شهری و روستایی استان همدان با افزایش قابل توجهی همراه بوده و امروز همه روستاهای واجد شرایط استان از این امکان ارزشمند برخوردار شده اند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها در حوزه های معنوی و فکری موجب تحولی عظیم در سراسر کشور شد بلکه در سایر حوزه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی دستاوردهای بسیار مهمی را خلق کرده است.

انتهای پیام/ د

گزارش از فرشته درهمفروش

برچسب ها: دهه فجر ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.