خادمی مطرح کرد:

فاز یک آزادراه تهران- شمال آماده بهره برداری نیست

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:قطعه یک آزاد راه تهران- شمال شرایط لازم را برای رفتن زیر بار ترافیک ندارد، بنابراین تا نوروز ۹۷ نیز افتتاح نمی شود.

افتتاح راه آهن کرمانشاه با حضور رییس جمهور در هفته آیندهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در نشست خبری امروز با بیان اینکه ۲ هزار ۷۷۵ کیلومتر انواع راه های مختلف از جمله راه آهن، راه اصلی و آزاد راه در دهه فجر به بهره برداری می رسد ، اظهار کرد: ۲۶۵ کیلومتر مربوط به مسیر ریلی و ۵۶۸ کیلومتر بزرگراه و یک هزار و۹۴۲ کیلومتر مربوط به راه های روستایی است.

وی در ادامه افزود: راه‌آهن کرمانشاه هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی با بیان اینکه مسیر ریلی راه آهن ارومیه تا پایان سال به بهره برداری می رسد، گفت: سیر قطار مسافری این خط با چند ماه تاخیر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیریت اجرای آزاد راه تهران – شمال بر عهده سرمایه‌گذار است

وی با بیان اینکه قطعه اول آزاد راه تهران- شمال به عنوان موثرترین مسیر برای رفع ترافیک موجود است، گفت: این مسیر شرایط لازم را برای رفتن زیر بار ترافیک ندارد، بنابراین تا نوروز ۹۷ نیز افتتاح نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اختلاف نظر با مجریان آزادراه تهران – شمال همواره وجود داشته است، گفت: مدیریت اجرای آزاد راه تهران – شمال بر عهده سرمایه‌گذار است و ما به عنوان یک ناظر عالی وظیفه تأمین بخشی از منابع مالی را بر عهده داریم.

به گفته وی؛ انتخاب پیمانکار و نحوه مدیریت و اجرای آن به طور کامل بر عهده سرمایه‌گذار و بنیاد مستضعفان است.

وی با بیان اینکه پیش بینی زمان اتمام  کار در آزاد راه تهران – شمال بسیار سخت است، گفت: در این آزاد راه محدودیت زمانی وجود دارد. با دستور مسئولان، کارگران تنها روزها به کار مشغول هستند و شب‌ها به دلیل حجم بالای صدا و مشکلات ایجاد شده برای اهالی منطقه، امکان کار کردن وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: محدودیت دیگری که برای این آزاد راه ایجاد شده مربوط به انفجار است، چراکه به دلیل خطر ریزش، انفجار ممنوع شده است و تمامی پیمانکاران با پیکو اقدام به ساخت این آزادراه کرده‌اند.

خادمی تصریح کرد: آورده شرکت ساخت در آزادراه تهران – شمال هزار و 600 میلیارد تومان بوده که از طریق فاینانس پرداخت شده است. کل هزینه برآورد شده برای ساخت قطعه‌های 3، 4 و یک، 2 هزار و 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی درباره ورود چینی‌ها به قطعه 2 آزادراه تهران – شمال گفت: طبق صحبت‌هایی که با بنیاد مستضعفان انجام شده، ورود چینی‌ها برای قطعه 3 این آزاد راه است، اما تا به امروز اطلاعات جدیدتری به شرکت ما داده نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید ریل از شرکت ذوب‌آهن اصفهان، گفت: با شرکت ذوب آهن اصفهان قرارداد خرید 20 هزار تن ریل منعقد شده است. این شرکت در مرحله تولید آزمایشی است و سعی دارد، توان فنی خود را افزایش دهد.

 افتتاح هزار و 227 کیلومتر پروژه اقتصاد مقاومتی تا به امروز

خادمی با بیان اینکه هم اکنون پول شبکه راهی اعم از ریل و جاده 278 هزار کیلومتر است، گفت: از این میزان 221 هزار کیلومتر راه فرعی، 42 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه و 13 هزار کیلومتر راه آهن است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه ساخت 41 هزار کیلومتر انواع راه ریلی و شبکه راهی در تعهد شرکت ساخت است، گفت: از این میزان 15 هزار کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و 14 هزار کیلومتر نیز در مرحله اجراست. تاکنون ساخت 11 هزار کیلومتر هنوز آغاز نشده است.

وی به ارزش ریالی قرارداد پروژه‌های منعقد شده اشاره کرد و گفت: ارزش قرارداد پروژه‌های منعقد شده 27 هزار میلیارد تومان است.

خادمی تأکید کرد: عدد مورد نیاز با احتساب تعدیل حدود 50 هزار میلیارد تومان خواهد بود، اما برای ساخت 41 هزار کیلومتر 140 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه سالانه در مجموع 5 هزار میلیارد تومان توسط دولت و 2 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود، گفت: ساخت این پروژه‌ها با این میزان تأمین اعتبارات، 20 سال زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت ما قرار دارند، گفت: 2 هزار و 600 کیلومتر طول این پروژه‌ها بوده که 800 کیلومتر از  آن راه اصلی، 237 کیلومتر آزادراه و 516 کیلومتر راه‌آهن از جمله این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که تاکنون 77 درصد پیشرفت داشته است.

خادمی تأکید کرد: هزار و 227 کیلومتر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری رسیده و مابقی در 6 ماهه ابتدای سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه 80 درصد از تخصیص مالی پروژه‌ها را دریافت کرده‌ایم، اما هنوز اوراق مشارکت برای آزادراه‌ها ارائه نشده است، گفت: چالشی که در حوزه تأمین اعتبارات داشتیم از محل اسناد خزانه اسلامی بود که با تأخیر انجام شد.

وی گفت: قطعه چهارم کنارگذر جنوبی آزادراه تهران از چرم‌شهر تا اتوبان قم به طول 40 کیلومتر آماده بهره‌برداری است.

خادمی در پایان گفت: مبلغ اعتباری برای پروژه‌های عمرانی 2 هزار و 320 میلیارد تومان است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
نه مشخصه کی ازادراه تهران شمال افتتاح میشه ومتاسفانه هر روز شاهد حرفها و وعده وعیدهای تکراری هستیم
آخرین اخبار