سد بفراجرد خلخال با 96 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است

فرماندار شهرستان خلخال گفت: سد بفراجرد با 96 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و آماده سازی برای بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال بیان کرد: با توجه به حجم 5 هزار و 800 متر مکعبی عملیات باقیمانده حفاری و تزریق بتون در بدنه سد، آبگیری آن تا پایان امسال بعید به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای عملیات احداث این سد بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده گفت: برای تکمیل و بهره برداری کامل از ساختمان سد بفراجرد خلخال 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 190 میلیارد ریال از این اعتبار بدهی پیمانکار مجری طرح است.

فرماندار خلخال ادامه داد: با تکمیل عملیات اجرایی طرح خط انتقال آب از این سد تا تصفیه خانه به طول 11 کیلومتر و نیز تکمیل عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال شهروندان این شهر از آب کاملا سالم، بهداشتی و تصفیه شده بهره مند خواهند شد.

بابایی با اشاره به احداث تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال افزود: برای نخستین بار در استان اردبیل با استفاده از روش بی او تی و با سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال در حال اجراست و پیش بینی می شود تا سال آینده و زمان پایان کار عملیات اجرایی سد بفراجرد تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه 8 سد معیشتی در این شهرستان نیمه تمام مانده افزود: سال گذشته توافق شد سه مورد از این سدها به صورت متمرکز در هر بخش اجرایی شود و خوشبختانه اقدام موثری برای پیشبرد آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح

احداث تصفیه خانه آب شرب در شهر خلخال

 

برچسب ها: سدسازی ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.