مقدسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نوسان نرخ ارز، متهم اصلی گرانی نهاده‌های دامی

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: در چند روز گذشته، بی‌ثباتی نرخ ارز بر نوسان قیمت خوراک دام دامن زده است.

نوسان نرخ ارز متهم اصلی گرانی نهاده های دامی/ ضرورت تخصیص ارز مبادله ای به واردات جواحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از التهاب مجدد بازار نهاده های دامی خبر داد و گفت: در چند روز گذشته، بی‌ثباتی نرخ ارز بر نوسان قیمت خوراک دام دامن زده است.

وی با اشاره به اینکه عمده جو مصرفی دام کشور از طریق واردات تامین می شود، افزود: با توجه به آنکه واردات جو با ارز آزاد به کشور صورت می‌گیرد، انتظار می‌رود که به منظور تولید کالای ارزان قیمت، در جهت تخصیص ارز مبادله ای تمهیداتی اندیشیده شود.                         

مقدسی با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز ضربه مهلکی به پیکره تولید وارد خواهد کرد، بیان کرد: حمایت از تولیدکننده با تکیه بر منابع داخلی، حفظ امنیت غذایی و اشتغال را در بر دارد که به همین خاطر ارز مبادله ای به جای واردات کالای نهایی باید به مواد اولیه اختصاص یابد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران نرخ هر کیلو جو در بنادر شمالی را هزار و 40 تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو ذرت از 890 به 915 تومان و کنجاله سویا از هزار و 740 به هزار و 750 تومان تحویل در بنادر جنوبی افزایش یافت.

به گفته وی؛ نوسان نرخ ارز به سبب بالارفتن نرخ نهاده های تولید تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده شیر و گوشت قرمز دارد.

مقدسی درباه آخرین وضعیت توزیع نهاده های دولتی، گفت: تا کنون 4 هزار تن کنجاله سویا و ذرت توسط شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت نهاده های دامی جاهد در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

التهاب بازار نهاده های دامی ادامه دار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار