فرمانده انتظامى شهرستان قوچان گفت: در پى رصد و پايش فضاى سايبرى، كارشناسان پليس فتا شهرستان قوچان كانالى را در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى شناسايى كردند كه اقدام به ترويج اعمال منافى عفت و انتشار محتواى غير اخلاقى مى‌نمود.

 گرداننده كانال غير‌اخلاقى شناسايى و دستگير شدبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ قدمگاهی اظهار کرد: در پى رصد و پايش فضاى سايبرى توسط تيم كارشناسان رصد پليس فتا شهرستان قوچان، مشخص شد كانالى باهدف ترويج انحرافات اخلاقى در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى اقدام به فعاليت نموده و با انتشار موضوعات غير‌اخلاقى به دنبال جذب نوجوانان و جوانان و زمينه‌سازى براى گسترش اين‌گونه انحرافات در فضاى مجازى مى‌باشد.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا در ادامه روند شناسايى گرداننده كانال مذكور موفق به شناسايى فردى در يكى از شهرهاى جنوبى استان شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: گرداننده كانال مذكور كه فردى 21 ساله بود در مواجهه با ادله فنى ضمن اذعان به ساخت كانال،‌ علت انجام اين كار را علاقه خود از دوران نوجوانى به اين‌گونه اعمال منافى عفت عنوان نمود و اینکه در چند سال گذشته پس از آشنايى با شبكه‌هاى اجتماعى و جو مساعد فضاى سايبر، اقدام به فعاليت در گروه‌هاى غير‌اخلاقى و ايجاد كانال مذكور نموده‌است.

سرهنگ قدمگاهی در همين رابطه، ايجاد هرگونه گروه يا كانال با مضامين غير‌اخلاقى و انتشار تصاوير مبتذل و مستهجن را در فضاى سايبر جرم خواند و به والدين محترم هشدار داد: با توجه به اينكه امروزه بسيارى از نوجوانان در سنين بلوغ به فضاى سايبرى دسترسى دارند لذا لزوم نظارت بيشتر والدين بر فعاليت فرزندان در اين سنين بيش از پيش احساس مى‌شود. از اين رو والدين در صورت شناخت كافى از فرزندان خود و با ارائه آگاهى‌هاى لازم به آنها، مى‌توانند از بروز انحرافات اخلاقى در نوجوانان، جلوگيرى نمايند.

اين مقام ارشد انتظامى در پايان به كاربران فضاى سايبر توصيه نمود: در مواجهه با هرگونه مطالب و مضامين اخلاقى، اعتقادى و اجتماعى در فضاى سايبر خصوصا در شبكه‌هاى اجتماعى به سرعت آن را نپذيرفته و با كسب آگاهى لازم و در صورت نياز مراجعه به كارشناس مربوطه، خود را از گزند اينگونه انحرافات محافظت نمايند.

گفتنى است سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگويى به مشكلات شهروندان در حوزه فضاى سايبرى بوده و شهروندان مى‌توانند براى مشاوره و انعكاس ديدگاه‌هاى خود در زمينه فضاى سايبرى به آدرس مذكور مراجعه نمايند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار