پایان عملیات اجرایی ۱۰۳ کانون اسکان عشایر در فارس

مدیرکل امور عشایر فارس از پایان عملیات اجرایی ۱۰۳ کانون اسکان عشایر در فارس خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس اظهار کرد: در این استان ۲۰۰ نقطه برای ساخت کانون اسکان عشایر پیش بینی شده که تاکنون عملیات اجرایی ۱۰۳ کانون به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه درخواست اسکان عشایر به صورت اختیاری و از جانب خودشان است، ادامه داد: عشایری که نخواهند کوچ رو باشند، به ما اعلام می‌کنند و پس از برنامه ریزی‌های مختلف، یک سال و نیم تا ۲ سال طول می‌کشد تا اسکان داده شوند.

مدیرکل امور عشایر فارس تصریح کرد: افزون بر ۸۰ درصد امکانات اولیه این کانون‌ها از جمله آب، برق، بهداشت و آموزش و پرورش فراهم شده است.

روح الله بهرامی اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی پایدار مکاتباتی با آب منطقه‌ای فارس و آبفای روستایی انجام و مجوز حفر ۱۴۰ چاه در مناطق عشایر نشین استان دریافت و بعضی از این چاه‌ها نیز حفر و تجهیز شده و مورد استفاده عشایر فارس قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای آنکه تمام زیرساخت‌ها برای عشایر تکمیل شود باید سایر دستگاه‌ها هم کمک کنند، ادامه داد: شاخص‌های توسعه انسانی عشایری نسبت به کف شاخص‌های روستا بسیار کمتر بوده و تاکنون ۸۰ درصد این شاخص‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ن

پایان عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ کانون اسکان عشایر در فارس

برچسب ها: بحران آب ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار