در ایام دهه فجر ؛

بهره برداری از ۴۸۸ پروژه در استان خراسان رضوی

۴۸۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اشتغالزایی، مقاوم سازی مسکن و توسعه روستایی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۴۸۸ پروژه در استان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: حدود یک سوم پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر مربوط به مناطق محروم و روستایی بود که با هدف ایجاد اشتغال، توسعه و آبادانی این مناطق اجرایی شد.

وی افزود: تعداد ۲۲۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال با رویکرد محرومیت زدایی و ۲۶۰ پروژه هم با اعتبار ۲۴۱ میلیارد ریال در فصل توسعه روستایی بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت : طی ایام الله دهه فجر امسال، در مجموع یک هزار و ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح استان با اعتبار ۳۸ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال به انجام رسیده و در حال بهره برداری است.

رشیدیان در ادامه گفت : طی سال‌های اخیر تلاش شده تا با اقدامات توسعه‌ای و توجه به مناطق محروم و روستایی روند مهاجرت از روستا‌ها به شهر کنترل و حتی معکوس شود و نتایج خوبی هم در پی داشته است.

وی گفت: جمعیت روستایی استان نسبت به سرشماری سال ۹۰ رشد ۳ درصدی داشته است و امیدواریم با تقویت طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی این روند شتاب گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت : هم اکنون دولت مکلف است هر سال برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۵ هزار روستا را با مشارکت مردم روستایی و استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی و سرمایه بخش خصوصی تهیه و اجرایی کند.

رشیدیان در ادامه گفت:: در خراسان رضوی هم سهمیه تعیین شده برای امسال ۴۷۵ روستا است که در طول برنامه ششم توسعه به یک هزار و ۶۹۷ روستا می‌رسد.

وی افزود: برای رونق اشتغال و تولید و بهبود معیشت روستائیان تسهیلاتی اعطا می‌شود و طرح ویژه‌ای هم مختص روستا‌ها و مناطق محروم با هدف اشتغالزایی در این مناطق از سال قبل اجرایی شده که در قالب آن پارسال ۵۵۰ میلیارد ریال از منابع و تسهیلات تعیین شده در استان جذب شد.

استاندار خراسان رضوی گفت:: امسال هم تا کنون از ۱۲۵ طرح ارائه شده ۸۰ مورد با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب و ابلاغ شده است.

رشیدیان افزود: بانک پارسیان هم ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر با نرخ هشت درصد برای مناطق روستایی و محروم اختصاص داده است و انتظار است در رونق این مناطق با مشارکت مردم و فعالیت اقتصادی آن‌ها نقش موثری داشته باشد.

وی ادامه داد: در کنار آن اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در مناطق روستایی با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود و امید است همه این تلاش‌ها به آبادانی بیش از پیش این مناطق که در تولید و اقتصاد استان و کشور نقش محوری دارند بیانجامد.

انتهای پیام //ف. م.

 
 


استاندار خراسان رضوی:
یک سوم پروژه‌های مورد بهره برداری در دهه فجر مربوط به مناطق روستایی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار