دستاوردهای اقتصادی انقلاب/

تولید فولاد پس از انقلاب اسلامی به ۲۰ میلیون تن در سال رسید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پس از پیروزی انقلاب، به تولید 20 میلیون تنی فولاد در سال دست یافته‌ایم که این عدد در تولید فولاد با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

تولید فولاد پس از انقلاب اسلامی به ۲۰ هزار تن در سال رسیدرمضانعلی‌ سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کشور دستاوردهای زیادی داشت و توانستیم در سطح ملی با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی، به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم.

وی افزود: در تاریخ‌های پیشین ایران بخشی از سرزمین ما به بهانه‌های مختلف واگذار شد، ولی با وجود هجمه‌های بی‌سابقه‌ای که در این 39 سال بر کشور وارد شد، توانستیم کیان کشور را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه خدمت رسانی به مناطق محروم کشور، گفت: اکنون به تمام روستاهای با بیش از 50 خانوار آب رسانی شده‌ و 25 هزار روستا به شبکه گاز رسانی ملحق شده است.

سبحانی‌فر تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش صنعت رشد چشمگیری داشتیم، طوری که اکنون به تولید 20 میلیون تنی فولاد در سال دست یافته‌ایم که این عدد در تولید فولاد با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس با تأکید بر پیشرفت‌های مشابه در صنایع فلزی دیگر همچون صنایع آلومینیومی، افزود: اکنون شاهدیم در استان خراسان رضوی، عسلویه‌ صنعتی و معدنی به نام سنگان راه‌اندازی شده است و از طرفی دیگر افزوده شدن فولاد نیشابور و فولاد سبزوار‌ به صنعت این منطقه رونق خاصی بخشیده است.

وی ادامه داد: در حوزه نیروگاه‌های برقی پیشرفت‌های زیادی در استان خراسان رضوی صورت گرفت و افتتاح نیروگاه برقی نیشابور می‌تواند این پروسه را تکمیل کند. 

سبحانی‌فر تأکید کرد: یک میلیون و 800 هزار هکتار آبیاری‌ تحت فشار در کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است و در بحث لوله‌گذاری و انتقال آب حدود 200 هزار کیلومتر پیشرفت داشته‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های خوب کشور در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: در بخش تولید دانه‌های روغنی، تولید کشور 400 هزار تن رشد داشته و به دلیل توجه ویژه دولت به خرید تضمینی گندم شاهد خودکفایی در این حوزه هستیم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان در آینده به توسعه و رشد اقتصادی بیشتری دست یافته و بتوانیم تمام دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/

تقویت صنایع فولادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار