ظریف در بدو ورود به کویت؛

ایران در بازسازی عراق خود را متعهد می‌داند

وزیر امور خارجه گفت: ایران متعهد است که هم در عرصه دولتی و هم با حمایت از بخش خصوصی در بازسازی عراق حضور داشته باشد.

ایران در بازسازی عراق خود را متعهد می‌داندبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در بدو ورود به کویت در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور گفت: برای شرکت در اجلاس بازسازی عراق در کویت به این کشور سفر کرده‌ایم. برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت عراق بسیار مهم است و ایران همواره در کنار مردم عراق بوده است.

وزیر خارجه کشور با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت عراق برای مبارزه با داعش و گروه‌های تکفیری در این کشور و همچنین بازسازی عراق خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که به تعهدات خود که در کنفرانس قبلی بازسازی عراق متعهد شده بود، عمل کرده است و ما اکنون در حوزه انرژی از جمله گاز و برق با عراق همکاری می‌کنیم.

وی همچنین به همکاری‌های بخش خصوصی ایران با عراق بخصوص در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کشورهای کمی در عراق فعالیت می‌کردند، شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت‌های راهسازی و همچنین شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایران در عراق فعالیت کردند و این فعالیت‌ها مزیت نسبی ما را برای حضور جدی در بازسازی عراق نشان می‌دهد.

ظریف با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران کاملا آمادگی دارد که در بازسازی عراق حضور فعال داشته باشد، گفت: ایران متعهد است که هم در عرصه دولتی و هم با حمایت از بخش خصوصی در این حوزه مهم حضور داشته باشد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور فدریکا موگرینی در این اجلاس آیا دیداری بین وی و موگرینی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگر فرصت باشد با برخی از شخصیت‌های کویتی و عراقی و احتمالا با خانم موگرینی دیدار و رایزنی خواهیم داشت. با توجه به اینکه من باید به تهران برگردم تا در سفر آقای رئیس‌جمهور همراه ایشان باشم این سفر کوتاه است، ولی همانطور که گفتم اگر فرصت اجازه داد دیدارهایی خواهیم داشت.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جریان این سفر ایده تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای را دنبال خواهید کرد یا نه؟ افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر موضوع همکاری بین کشورهای منطقه و خلیج فارس تاکید کرده است و این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به سال ۱۳۶۵ برمی‌گردد و اولین بار آقای ولایتی در آن سال در اوج جنگ نفتکش‌ها در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل این موضوع را مطرح کردند و بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه این موضع، موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با منطقه است، اظهار کرد: ما تاکید داریم که این منطقه بدون همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر روی امنیت و آرامش را نخواهد دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من خیلی دوست دارم به زیارت خانم حضرت زینب بروم خواهشا کمک کنید تا به زیارت ایشان بروم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من خیلی دوست دارم به زیارت خانم حضرت زینب بروم خواهشا کمک کنید تا به زیارت ایشان بروم تشکر
-
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
درود بر دکتر ظریف
Germany
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
مردم همیشه برای بازسازی شهرهای مذهبی آمادگی دارند
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
خدا رو شکر که داعش نابود شد امیدوارم عراق و سوریه و کشورهای دیگه اسلامی در امنیت کامل باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه هم رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
نا
۲۰:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
راه سازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار