ذوالنور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضعف دیپلماسی اقتصادی کشورمان مانع از بهره‌مندی‌های سازندگی در عراق شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به دلیل ضعف دیپلماسی اقتصادی نتوانسته‌ایم از مواهب سازندگی در عراق، برخوردار شویم.

ضعف دیپلماسی اقتصادی کشورمان مانع از بهره‌مندی‌های سازندگی در عراق شده/ این اتفاق نباید درباره سوریه بیفتدحجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قرارداد بانک عراقی با بانک آمریکایی به ارزش 3 میلیارد دلار در اجلاس کویت، گفت: بارها به وزرای مختلف، معاونان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در جلسات کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده‌ایم که دیپلماسی اقتصادی ما ضعیف است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه حضورمان در منطقه فعال نیست، متأسفانه بهره‌مندی لازم را از کشورهای همپیمان و دوست قوی‌مان مانند عراق نداشته‌ایم.

ذوالنور تأکید کرد: در صورتی که ما بیشترین حمایت را در جریان حمله داعش به عراق از آنها داشته‌ایم و بیشترین حضورمان در کنار مردم عراق بود، اما امروز از مواهب و بهره‌مندی‌های سازندگی این کشور متأسفانه آنچه در شأن ارتباط‌مان باشد، برخوردار نیستیم.

نماینده مردم قم با اشاره به ضعف دیپلماسی ما در این مورد، اظهار کرد: دولت ساز و کار لازم برای ورود بخش خصوصی به کشورهای دیگر ایجاد نکرده است، برای حضور بخش خصوصی در عراق باید زیرساخت‌ها به وسیله دولت فراهم شود، زیرا این بخش به صورت پراکنده نمی‌تواند ورود کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اکنون شاهد حضور ترکیه در روسیه هستیم و دولت ترکیه زیرساخت‌ها، هماهنگی‌ها و تضمین‌های لازم را برای ورود بخش خصوصی خود در کشور روسیه فراهم کرده، ولی متأسفانه ما چنین کاری را نکرده‌ایم.

ذوالنور تأکید کرد: قطعا این خطایی که در مورد کشور عراق اتفاق افتاده نباید درباره سوریه هم رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار