تجهیز ۲۱۰۰ کلاس درس لرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۲۰۰ آموزشگاه در قالب ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس لرستان مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش لرستان، خدانظر دریکوند در نشست هماهنگی کمیته اسکان و رفاه که با حضور نمایندگان شهرداری، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان؛ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، با اشاره به آمادگی کامل آموزش‌وپرورش برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی افزود: آموزش‌وپرورش با تجهیز ۲۰۰ آموزشگاه در قالب دو هزار و ۱۰۰ کلاس، ۵ مرکز آموزشی، رفاهی معلم و یک اردوگاه دانش‌آموزی خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه پذیرش مسافران نوروزی از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: رویکرد ستاد اجرایی خدمات سفر تلاش برای تبدیل استان لرستان از معبر مسافران نوروزی به مقصد گردشگران است و برای حصول این هدف همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با هم‌افزایی، تعامل و همکاری حرکت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در ادامه به وظایف ۱۹ گانه کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره کرد و ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید با نظارت دقیق بر فعالیت مراکز اقامتی و گردشگری، بر نرخ‌گذاری خدمات ارائه شده در این مراکز نظارت کرده و به صورت شفاف در معرض عموم قرار دهد.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: به منظور تبلیغ جاذبه‌های گردشگری لرستان؛ برای تمامی مسافران نوروزی سال قبل پیام کوتاه با مضامین خوشامدگویی و معرفی جاذبه‌های لرستان ارسال خواهد شد.

دریکوند به استقرار ۵ کمپ نوروزی در بوستان‌های شهر خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: در این کمپ‌ها چادر و امکانات مناسب برای اقامت به صورت رایگان در اختیار مسافران گذاشته خواهد شد.

وی به آمادگی سالن‌های ورزشی، کمپ‌های راهداری، خوابگاه‌های دانشجویی برای اسکان مسافران نوروزی در مواقع اضطراری اشاره کرد و گفت: در مواقعی که پیک مسافران از پیش‌بینی‌های ستاد اسکان فراتر رود از این مراکز و سالن‌ها هم استفاده خواهد شد.

دریکوند در پایان بر امنیت مسافران نوروزی در مدت اقامت در استان تأکید کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی همچون سال‌های گذشته امنیت مراکز اسکان نوروزی را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/د

۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس لرستان مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.