نخستین همایش ملی رونق پرورش شتر شرق کشور اسفندماه در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  علیرضا زمان‌زاده فرماندار بشرویه گفت : برگزاری اولین دوره همایش ملی توسعه و رونق پرورش شتر در پنجم اسفندماه با حضور مسئولان کشوری؛ کارشناسان، اساتید، سرمایه گذاران و پرورش دهندگان سنتی و صنعتی در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.


وی افزود : متخصصان بزرگی از سراسر کشور برای شرکت در این همایش ملی سه روزه دعوت شده‌اند که بحث‌های آموزش، پرورش، فرآوری و طرح‌های اقتصادی پرورش شتر در این همایش ارائه می‌شود.


فرماندار بشرویه بیان کرد: 20 استان و 200 شهرستان سراسر کشور به این همایش دعوت شده‌اند و تا کنون 500 نفر برای شرکت در همایش ثبت نام کرده‌اند.


زمان‌زاده از تخصیص مجوز 6 هزاری پرورش شتر در بشرویه خبر داد و گفت: برگزاری این همایش که در نوع خود بی‌نظیر است سرآغاز یک فعالیت بزرگ عملی و اقتصادی در حوزه پرورش شتر خواهد بود و با توجه به خشکسالی‌های متوالی، صنعت شترداری و فرآوری دارویی و درمانی آن می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای گسترش اقتصاد باشد.


این همایش ملی می‌تواند راهکار بسیار خوبی برای رونق شترداری به صورت صنعتی در این شهرستان باشد و امید است بار دیگر مسیر پرورش رونق شتر در شهرستان رونق گیرد و آگاه‌سازی و علمی کردن توسعه شترداری با نگرش اقتصادی و صنعتی، عملیاتی شود.
انتهای پیام/ک

نخستین همایش ملی رونق پرورش شتر شرق کشور در بشرویه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.