تاکید استاندار قزوین بر اجرایی کردن اقتصاد بدون آب

استاندار قزوین با اشاره به بحران آب، بر اجرایی کردن اقتصاد بدون آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: با توجه بحران آب در کشور و استان قزوین می‌توان تجهیزات مصرف آب را به سادگی با استاندارد‌های روز مجهز کرد تا آب کمتری مصرف شود و در این زمینه باید به دنبال اقتصاد بدون آب باشیم.

زاهدی اضافه کرد: ۹۲ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است بنابراین باید الگوی کشت و مصرف آب در این بخش تغییر یابد.

وی اضافه کرد: صنایع فولادی کشور در چرخه مصرف خود امکان استفاده از هر نوع آبی را دارند و نیازی به آب شرب در این چرخه وجود ندارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این دیدار گفت: هرکاری از دست ما برای تدوین و تنظیم استاندارد‌های جدید حوزه انرژی به ویژه در بخش آب بربیاید انجام خواهیم داد تا شاهد بهینه سازی مصرف این مایه حیاتی باشیم.

پیروز بخت افزود: البته قشری وجود دارند که تفهیم مصرف بهینه آب به آن‌ها بسیار دشوار است و در این خصوص باید شاهد فرهنگ سازی و اتخاذ سیاست‌های مناسب بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: مصرف آب شرب در بخش خانگی پنج درصد، در بخش خدمات و صنعت چهار درصد است و ۹۱ درصد آن نیز در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

منوچهر حبیبی افزود: از ۵۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب سد طالقان ۳۰۰ میلیون متر مکعب سهم استان قزوین است و حجم آب مصرفی در حوزه کشاوزی بسیار بالاست و بازدهی آن نیز مطلوب نیز نیست.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با رییس سازمان ملی استاندارد ایران

برچسب ها: استاندارد ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار